Uppföljare från Agitator lanseras 26 november – Argument Kastanj

Uppföljare från Agitator lanseras 26 november – Argument Kastanj

Nu släpps den andra whiskyn från Agitator på Systembolaget. Nyheten från Agitator heter AGITATOR ARGUMENT: KASTANJ

Agitator är en svensk whiskyproducent som först lanserade en Single Malt i början av månaden och nu även släpper en whisky i det tillfälliga sortimentet på Systembolaget den 26 november.

AGITATOR ARGUMENT: KASTANJ är en exklusiv whisky i experimentell stil där man använt kastanjefat för att sätta stilen. Resultatet är en nyanserad smak med tydlig fatkaraktär och inslag av torkade dadlar, ljus sirap, sultanrussin, choklad, nötter, vanilj och pomerans med väl integrerade tanniner.

Produktinformation:
Pris 599 kr