Mitt i Tyresö skriver om Ganeida Security

Lokaltidningen 'Mitt i Tyresö' publicerade den 10 september en informativ artikel om Ganeida Security Consulting som bygger på en intervju med företagets grundare och vd Johan Östlund.

Artiklen i sin helhet kan du läsa här (Mitt i Tyresö).

...eller här (Ganeidas webbplats).

-Vi är nöjda med artikeln även om den kanske andas lite sensationshysteri. När man omskrivs i tidningen får man vara beredd att kompromissa och bjuda på sig själv. Jag hade kanske önskat att fokus legat mer på företaget och mindre på mig som person. Att jag kallas verklighetens Salander väljer jag att ta som en komplimang, säger Johan Östlund, vd för Ganeida Security Consulting AB.

Några saker som framkommer i artikeln vill vi som företag förtydliga:

• Vad vi gör när vi utreder brott är att vi insamlar, analyserar och sammanställer information som leder till att ett brott kan lösas. Ibland väljer klienten - som oftast är ett företag - att föra ärendet vidare till rättsväsendet och ibland väljer man att lösa det hela internt. Vad som bör stå helt klart är att vi inte har några särskilda befogenheter att använda tvångsmedel eller liknande samt att vi jobbar helt i enlighet med de riktlinjer som klienten sätter upp.
  • Merparten av våra klienter är företag.
  • Vår ståndpunkt är att berörda myndigheter bör se över om det ska krävas någon form av auktorisation inom det område vi verkar. Idag finns det inget sådant krav på auktorisation.
  • Företagets personal använder kodnamn eftersom det gör det möjligt för oss att hålla en låg profil. Företagets medarbetare ska inte kunna associeras med företaget och därmed skyddas vår relation till klienten. Det handlar också om att skydda vår personal mot externa hot.
  • Angående lådan som förhindrar tredjepartsavlyssning via mobiltelefon. Idag är det många som aldrig stänger av sin mobiltelefon och då kan man istället - vid möten där kravet på säkerhet är extra hög - lägga den i lådan. Lådan fungerar och fyller sin funktion men är framtagen mest i experimentellt syfte.

För ytterligare information om Ganeida Security, besök gärna ganeida.se

Företagets kontaktperson i det här ärendet:

Johan Östlund - 08-533 340 20 - info@ganeida.se

• Brott

• due diligence
  • riskanalys
  • detektiv
  • övervakning
  • avlyssning
  • riskhantering
  • spaning
  • ganeida security
  • johan östlund
  • privatdetektiv
  • säkerhetsföretag
  • säkerhetskonsult
  • mitt i tyresö
  • mitt i
  • detektivbyrå

Det intelligenta säkerhetsföretaget

Ganeida Security Consulting AB är ett ledande privat säkerhetsföretag med expertis inom spaning, riskhantering, due diligence, bakgrundskontroller, underrättelser och åtgärder mot industrispionage.

Genom inhämtning och analys av information hjälper Ganeida Security företag och offentlig förvaltning att fatta välgrundade och kostnadsbesparande beslut vilket borgar för långsiktig trygghet och effektivitet.

Ganeida Securitys affärsidé är att på ett kostnadseffektivt sätt tillgodose kundens behov av kvalificerad information genom att erbjuda sofistikerade underrättelse- och utredningstjänster utförda av personal med spjutspets­kompetens.

Företaget nominerades år 2013 till Security Awards i kategorin årets nykomling.