Avtalsskrivning för projekt Sjöviken i Strandängen, Jönköping. Fr. v. Gustaf Hjertquist, Projektchef Tosito, Carl-Henrik Ingerman, projektledare Tosito, Johan Gustafson, Distriktschef Gärahovs Bygg, Rickard Wackt, Projektchef Gärahovs Bygg.

Gärahovs Bygg fortsätter lyckat samarbete med nytt projekt i Jönköping.

Tosito Projektutveckling AB har nu skrivit avtal med Gärahovs Bygg för uppförandet av kvarteret Sjöviken som en fortsättning på ett mycket bra samarbete i områdets första projekt; Ängshusen.

I Stadsdelen Strandängen i Jönköping ska två nya hus uppföras med totalt 79 bostadsrätter.

Utöver lägenheterna skall även parkeringsgarage, gemensamhetslokal samt cykelparkering uppföras. På innergård byggs även ett gemensamt poolhus med uppvärmd pool, bastu och övernattningslägenhet. Projektet kommer certifieras med Svanen.

"Vi är mycket glada över att få chans att fortsätta vårt lyckade samarbete i Strandängen med Tosito. Projekt Änghusen överlämnades nyligen med ett positivt resultat och vi ser fram emot ännu en lyckad överlämning i slutet av 2022." Johan Gustafson, Distriktschef Gärahovs Bygg AB.