Garbo&Friends släpper kollektion i samarbete med Kajsa Hagelin

Garbo&Friends har gjort sig känd för sina högkvalitativa sängkläder och inredningsartiklar för barn. Nu lanseras ett unikt samarbete tillsammans med konstnären Kajsa Hagelin.

Vackra motiv och färger är något som har blivit synonymt med både Garbo&Friends och Kajsa Hagelin. Tillsammans har de nu tagit fram en kollektion som går under namnet ”The Four Seasons”, där Kajsas vackra akvarellmålningar är tryckta på ett spjälsängsskydd. Motiven tar oss med på en resa genom de fyra årstiderna och dess vackra skiftningar.

- Att få samarbeta med Garbo&Friends känns ärofyllt och jag är så tacksam att de ser hur mitt visuella utryck med penseln matchar fint med deras vackra mönster. Bara för något år sedan hade jag aldrig trott jag skulle få designa och skapa något för ett sådant här etablerat företag och detta är stort för mig, säger Kajsa Hagelin.

Förutom spjälsängsskydd släpper Garbo&Friends ytterligare 13 artiklar i ett nytt mönster som hämtar inspiration från den svenska skogen och från ett av våra mest älskade bär, blåbäret.
    Produkterna är tillverkade i Portugal och OEKO-TEX®-certifie0rade.

• Detaljhandel

• barn
    • muslin
    • barnrum
    • inredning
    • textil
    • sängkläder
    • garbo&friendsxkajsahagelin
    • kajsahagelin

Garbo&Friends är ett svenskt varumärke som erbjuder inrednings- och barnprodukter av hög kvalité i unika mönster och tryck.Vi strävar efter att skapa fantastiska produkter med omtanke, som är tidlösa och kan användas om och om igen samt passa både fantasifulla barn och stilmedvetna föräldrar.
    Vi finns representerade hos drygt 200 återförsäljare i närmare 30 länder och distribuerar via partners i USA, Japan, Kina och Australien.
    För mer information se www.garboandfriends.com