Nu tillgänglig med 120% mer reliefskuggning för att du ska få detaljerad och tydlig information om bottenstrukturen i fler kust- och inlandsvatten runt om i världen.

Få mer ut av din sjökortsplotter med våra premium sjökort Garmin Navionics Vision+

Garmin släpper idag en betydande uppgradering och förbättring av högupplöst djupskuggning i sina premiumsjökort, Garmin Navionics Vision+™. Reliefskuggning, som kombinerar både färg och skuggor, ger dig en lättolkad och tydligare vy av vad som finns under ytan jämfört med enbart traditionella konturlinjer och finns nu tillgänglig för ytterligare 40 000 sjöar.

Garmin Navionics Vision+ kan köpas på ett minneskort eller via nedladdning till kompatibla Garmin sjökortsplottrar, och ger båtägare, sportfiskare och dykare tillgång till en exklusiv överlagring av reliefskuggning. Med en utökad täckning på över 120% jämfört med tidigare sjökort är reliefskuggning nu tillgänglig för en mängd nya kust- och inlandsvatten, inklusive sjöar och floder i USA, Kanada, Europa, Afrika, Australien och Nya Zeeland. Garmins högupplösta reliefskuggning har nu förbättrats med en livfull ny färgpalett, förbättrad skuggning och ökad detaljrikedom för sjö- och havsbotten runt om i världen. Detta ger dig en ännu bättre förståelse för djupförändringar i realtid.

"Vi uppdaterar och förbättrar ständigt våra sjökort från Garmin Navionics för att erbjuda det mest omfattande täckningsområdet med enastående detaljrikedom till våra kunder. Reliefskuggning ger en helt ny nivå av detaljrikedom för havs- och sjöbotten som underlättar då du vill hitta undervattensstrukturer, konstgjorda rev, undervattenshyllor och mer - och vi är glada att kunna erbjuda denna typ av detaljrikedom till ännu fler kunder runt om i världen." - Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin.

Få en tydlig bild av vad som finns under ytan

Garmins sjökort Navionics Vision+ premium erbjuder nu en ännu tydligare vy av detaljer på botten med hjälp av en ny färgpalett och förbättrad bildkvalitet. Detta gör det enklare att hitta lovande fiskeplatser, navigationskanaler och annat. Flera nyanseringsalternativ underlättar navigering i grunt vatten och gör det enklare att välja djupområden vid sökning efter de bästa fiskeplatserna. Dessutom har presentationen av flertalet vrak förbättrats för att göra det enklare för fiskare och dykare att identifiera mer exakta platser.

Funktionen för reliefskuggning behöver laddas ned via ActiveCaptain®-appen, som är tillgänglig på Google Play eller Apple® App Store. Du kan trådlöst ansluta din smarta enhet till en kompatibel Garmin sjökortsplotter för att starta överföringen. Det uppdaterade innehållet är tillgängligt för både nya och befintliga kunder som en del av deras sjökortsabonnemang.

Dagliga sjökortsuppdateringar

Med upp till 5 000 uppdateringar av kartinnehållet varje dag erbjuder Garmin Navionics+ och premium Garmin Navionics Vision+ nya insikter om olika vatten för att öka situationsmedvetenheten och för att du ska känna dig trygg då du navigerar. Kartografin revideras dagligen från offentliga och privata källor för att ge dig den mest aktuella informationen från Garmin. På så sätt får du via dagliga uppdateringar omedelbar åtkomst till nytt innehåll och sjökortsdata. Ett års prenumeration ingår och när den aktiverats kan kunderna få obegränsad tillgång till dagliga kartuppdateringar via ActiveCaptain-appen. För snabb och enkel åtkomst till pågående uppdaterat innehåll efter det första året kan du välja att förlänga din prenumeration.

Avancerad automatisk ruttplanering

Utöver reliefskuggning får du som har sjökortet Garmin Navionics Vision+ också ta del av den avancerad funktionen Auto Guidance+2. Den kombinerar det bästa från Garmins och Navionics automatiska funktioner för ruttplanering för att föreslå en optimal rutt. Då du har angett varifrån du ska åka och lagt in din destination beräknar Auto Guidance+ en föreslagen rutt där hänsyn tas till faktorer såsom genomfartshöjd, kartdata, populära rutter och önskat djup.

Sjökorten Garmin Navionics Vision+ finns tillgängliga nu från 2 795 kronor. De är kompatibla med många populära Garmin-plottrar, inklusive ECHOMAP™ UHD2, ECHOMAP Ultra, GPSMAP® x3 och GPSMAP 8400-serien. Besök Garmin.se för mer information.

1Noggrannhetsnivån kommer att variera beroende på plats och källor som används.

2Auto Guidance+ teknologi är endast för planeringsändamål och ersätter inte säker navigering.