En tillförlitlig och lättanvänd GPS med elegant högupplöst pekskärm i glas, snygg design och trafikinformation i realtid som förenklar din körning.

Förenkla din körning med nya navigatorn Garmin Drive 53

Garmin lanserar idag Garmin Drive™ 53, ett nytillskott till den populära Garmin Drive-serien som erbjuder en enkel och strömlinjeformad navigationslösning. Garmin Drive 53 har en ljusstark 5-tums pekskärm i glas (800x480 upplösning och en modern design som gör det enkelt för dig att följa din rekommenderade rutt. I denna GPS finns detaljerade kartuppdateringar över Europa och den använder dynamiska data då den är hopparad med Drive™-appen1. Den ger dig varningar och erbjuder alternativa rutter när förseningar från vägarbete, olyckor och andra trafikförhållanden uppstår, samt visar väderprognoser, bränslepriser och mer.

"Vår GPS Garmin Drive 53 erbjuder en modern, högkvalitativ estetik kombinerad med våra grundläggande navigationsfunktioner för att hjälpa dig att ta dig dit du vill. Oavsett om du gör en resa genom hela landet med familjen eller pendlar dagligen, kommer du att älska den vackra displayen och den enkla navigeringen." - Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin

Enkel reseplanering

Navigatorn Garmin Drive 53 erbjuder flera funktioner som förbättrar rutten på din bilresa. Enheten visar viktiga intressanta platser längs vägen, vilket gör att du kan se restauranger, tankställen och rastplatser längs din rutt. Du ser även hur långt det är till städer och andra platser längs vägen.

Kör tryggt

Några av de viktigaste funktionerna:

• Förarvarningar för potentiella faror, hinder eller begränsningar längs rutten. Få aviseringar om skolzoner, ändring av hastighetsbegränsningar, skarpa kurvor och ännu mer.

• Rutter som inkluderar miljözoner ger dig vägledning och varningar om miljözoner på din rutt.

• Omdömen från Tripadvisor® gör det enkelt att hitta de mest populära restaurangerna, hotellen och sevärdheterna.

• En dedikerad GPS som gör att du enkelt kan följa en rekommenderad rutt utan att tömma ditt mobilbatteri eller uppleva avbrott under navigationen då du får ett telefonsamtal.

• Kompatibel med Garmins backkameror så att du har full koll då du backar.

• Inbyggd Wi-Fi®-anslutning gör det enkelt att hålla kartor och programvara uppdaterade utan att använda en dator.

Garmin Drive 53 finns nu tillgänglig till ett rekommenderat cirkapris på 1 999 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1För att använda den här funktionen behöver du ladda ner appen Garmin Drive till din kompatibla Bluetooth- och GPS-aktiverade smartphone (säljs separat); se Garmin.com/driveapp för mer information.