Högtalare som är först på marknaden med att leverera LED-belysning i fem färger  och förstklassigt ljud som förbättrar underhållningsupplevelsen ombord.
Högtalare som är först på marknaden med att leverera LED-belysning i fem färger och förstklassigt ljud som förbättrar underhållningsupplevelsen ombord.

FUSION, ETT VARUMÄRKE INOM GARMIN-KONCERNEN, ADDERAR HÖGTALARNA WAKE TOWER TILL SIGNATURE SERIES 3 COLLECTION

Garmin lanserar idag högtalarna Signature Series 3 Wake Tower Speakers från Fusion® Entertainment, ett varumärke inom Garmin, nu med det bredaste urvalet av färgblandningar och toner som finns tillgängligt på marknaden. Signature Series 3 levererar en högkvalitativ och verkligt förstklassig underhållningsupplevelse på vattnet tack vare dess oöverträffade spektrum av färgvariationer som är framtagna för att passa varje unik båt och stil.

Högtalarna Wake Tower i Signature Series 3 bygger vidare på den succé som redan byggts upp med Fusion Entertainments högtalare och subwoofers. De var först ut med att kombinera traditionella röda, gröna och blå lysdioder med kall och varmvit (CRGBW) belysning för att erbjuda en fullskalig färgpalett – från premium pastellfärger till livfulla nyanser. CRGBW LED-belysning erbjuder tusentals olika möjligheter för att anpassa högtalarsystemsbelysning och effekter samtidigt som vi fortsätter att leverera den högkvalitativa prestanda som Fusion Entertainment gjort sig känt för.

“Högtalarna Signature Series 3 Wake Tower Speakers skapar en ojämförbar upplevelse av ljudunderhållning för båtförare och wakeboarders” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Dessa högtalare tar din ljudupplevelse till en helt ny nivå genom att leverera kraftfullt, kristallklart ljud som passar perfekt på ett stort urval av wakeboard-båtar och ger en oförglömlig upplevelse på vattnet.”

Slimmad design och belysning

Wake Tower-högtalarna i Signature Series 3 har CRGBW LED-belysning som kombinerar kallt och varmt vitt ljus för ett imponerande spektrum av ljus ombord på båten som aldrig tidigare har setts på Wake Tower-högtalare. De finns i färgerna sports chrome och sports white grill samt i tre olika storlekar, klassiska 8.8” och helt nya 7,7 och 6,5”. Dessa nya wake tower-högtalare passar ett stort urval av olika båtar och förhöjer designen.

Premium Ljudupplevelse

Wake Tower-högtalarna i Signature Series 3 är optimerade speciellt för wakeboard-båtar med en ny design med exakt beräknad ljudvolym för att kunna återge kristallklart högkvalitativt ljud på alla volymnivåer. Hårt och lätt cury-material format som en kona används i Wake Tower-högtalarna i Signature Series 3 och erbjuder inte bara bättre ljuddefinition och output utan också ett skydd mot den tuffa marina omgivningen.

Byggd för den marina miljön

Hela kollektionen i Signature Series 3 har Fusion Entertainment’s True Marine™ design och är designade och utrustade för den ultimata båtupplevelsen. Samtliga produkter har tre års garanti. Wake Tower-högtalarna i Signature Series 3 är vattenklassade enligt IP65 och är skyddade mot damm, salt- och sötvatten samt UV-ljus så att du kan känna dig säker på att dina högtalare klarar de tuffa element som finns på sjön säsong efter säsong ombord på båten.

Högtalarna Wake Tower i Signature Series 3 finns tillgängliga nu i storlekarna 8.8-, 7.7- och 6.5” till ett rekommenderat cirkapris från 7 699 upp till 10 599 kronor. De finns i den klassiska storleken 8.8” och de nya storlekarna 7.7- och 6.5” med ett flertal olika monteringstillbehör för enkel installation och ökad mångsidighet ombord på båten. Besök www.garmin.com/fusionaudioentertainment för mer information om hela sortimentet av Signature Series 3.