Tredjeparts integrationslösning fortsätter att expandera med ännu fler system.

Garmin adderar åtta marina företag till OneHelm

Garmin meddelar idag att flera ledande marina varumärken har integrerats i OneHelm, Garmins tredjeparts integrerade plattform. OneHelm förenklar handhavandet av olika system ombord genom en Garmin multifunktionsdisplay (MFD) och gör båtupplevelsen mer automatiserad och intuitiv vid instrumentbrädan samtidigt som behovet av flera styrenheter och displayer elimineras.

“Multifunktionsdisplayen är den mest synliga och använda display som finns ombord på en båt – det är instrumentbrädans kommandocentral” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Garmins OneHelm har förenklat kontrollen och anpassningen av båtens viktigaste system så att de alla finns i en källa, Garmins multifunktionsdisplayer. Sedan OneHelm lanserades för nästan fem år sedan har vi arbetat för att fortsätta arbeta med många välkända och respekterade varumärken. Vi är glada över att kunna integrera deras system och teknologier i plattformen som en strävan efter att ge den bästa användarupplevelsen ombord för våra slutkunder.”

Följande företag är de senaste som har integrerats i OneHelm:

•  Hefring Marine: Hefrings intelligenta marina assistanssystem (IMAS) hjälper till att förbättra säkerheten och optimera bränsleeffektiviteten under drift med guidning kring fart och kurs i realtid, övervakning av båten, triploggar och analys, operatörs-/båtprofiler och mer.
  • Honda: Honda Marine Interface (HMI) visar anpassade Honda-motordata för antingen en eller två motorer. Datan inkluderar varvtal, trim, bränsleflöde, motortimmar, spänning, temperatur samt momentan bränsleekonomi för att maximera effektiviteten.
  • Lingren-Pitman: Fiskare kan släppa ner och hämta hem sina tackel och krokar med en enda knapptryckning tack vare Lingren-Pitman DTX ReelSystem. Detta system är det första i sitt slag och kan styra upp till fyra separata elrullar med åtta programmerbara profiler per elrulle.
  • OSCAR: Kombinerar optiska och termiska sensorer med artificiell intelligens, OSCAR-produkter för att upptäcka och identifiera objekt på vattnet – stora och små, dag och natt – erbjuder intelligenta larm för undvikande av kollisioner och övervakning av omgivningen.
  • Smartgyro: SmartgyroSG Series sofistikerade gyrostabilisatorer minskar båtens rullningar. Med denna integrering kan både kapten och besättning få del av förbättrad systemvisning, kontroll och övervakning på en kompatibel multifunktionsdisplay från Garmin.
  • Schenker: Schenkers marina watermakers baseras på ett energiåtervinningssystem som erbjuder mycket låg strömförbrukning, automatisk drift och lågt ljud och låga vibrationer. En obegränsad mängd sötvatten kan produceras, vilket gör att både tid och avstånd mellan hamnar kan utökas.
  • Veethree Group: VeeConnect är en digital switching-lösning med 12 kanaler som är lätt att installera och konfigurera. Gamla brytare/switches moderniseras för att integrera elektroniken ombord med en kompatibel multifunktionsdisplay från Garmin.
  • Webasto Group: Med BlueCool Connect från Webasto kan du se temperaturen ombord samt ändra dina inställningar, konfigurera systemparametrar eller få en statusrapport från varje individuell kabin. Temperaturinställningar kan också förprogrammeras upp till 24 timmar i förväg.

OneHelm finns i nuläget tillgängligt för sjökortsplottrar i GPSMAP® 7x3/9x3/12x3 och GPSMAP 8400/8600-serien samt GPSMAP 8700 Black Box. För att se en komplett lista över system och teknologier som kan integreras med OneHelm, besök Garmin.com/OneHelm. Om du är intresserad av att bli en av OneHelms branschpartners, vänligen skicka ett mejl till OneHelm@garmin.com.

Garmin International, Inc. är ett dotterbolag inom Garmin Ltd. (NYSE: GRMN). Garmin Ltd. är registrerat i Schweiz och dess huvudsakliga dotterbolag finns i USA, Taiwan och Storbritannien. Garmin, GPSMAP, Fusion, Navionics och OneHelm är registrerade varumärken hos Garmin Ltd. eller dess dotterbolag. Alla andra varumärken, produktnamn, företagsnamn och servicemärken ägs av sina respektive ägare. Alla rättigheter är förbehållna.