Smartphone-app och websida i ny design börjar rullas ut som beta-version idag i en modern användarvänlig design och datainsikter som hjälper dig att nå dina hälso- och träningsmål

Garmin Connect får ett nytt utseende: Förenklad design ger en mer anpassad upplevelse

Garmin släpper idag omfattande uppdateringar till Garmin Connect, både appen och hemsidan. Dessa uppdateringar ger en förenklad och mer personligt anpassad upplevelse av hemsidan som fokuserar på data kring hälsa och träning som hjälper dig som användare att följa dina personliga mål. Från och med idag kan vissa kunder som använder Garmin smartwatches, cykeldatorer och tillbehör prova beta-versionen av Garmin Connect innan den blir tillgänglig för alla längre fram i år.

“Garmin Connect har redan från början spelat en viktig roll för att hjälpa användare att registrera, analysera och dela sin hälso- och träningsdata som registrerats av en hopparad Garmin-enhet. Med denna nya uppdatering är vi glada över att kunna erbjuda en förenklad design och mer relevanta insikter till varje kund för att på så vis informera och inspirera dem då de fortsätter sin strävan att nå sina mål.” –Joe Schrick, Vice VD för Fitness på Garmin

Anpassad efter dina mål

Oavsett om du vill få en översikt över din övergripande hälsa, förbli aktiv eller tränar för nästa stora lopp har den nya Garmin Connect-hemsidan anpassningsbara sektioner där du som användare kan djupdyka i din data på ett sätt som inte varit möjligt tidigare.

Daglig aktivitet

Se dagens loggade aktiviteter, kommande träningspass samt event som ligger inom de kommande två dagarna.

I fokus

Få en fördjupad inblick i hälso- och träningsdata, inklusive sömnpoäng, Body Batteryenergimätning, träningsstatus och mer1 samt en veckoöversikt som visar aktivitetstrender. Den kan också anpassas till att visa de aktiviteter som du föredrar.

Se data snabbt och enkelt

Välj mellan ett stort utbud av statistik – såsom puls, intensitetsminuter, steg, förbrända kalorier, stress, antal trappor, hydrering, metabolisk ålder, HRV-status, VO2 max, träningsbelastning, värme och höjdanpassning, poäng för uthållighet och ännu mer1 – och du ser dem alla snabbt och enkelt på ett ställe.

Lopp och tävlingar

Förbered dig för kommande lopp och tävlingar med information om förberedelser såsom en nedräkningsklocka och en väderprognos för tävlingsdagen.

Träningsplanering

Håll koll på schemalagda löppass från Garmin Coach eller din cykelplanering, följ din träningsutveckling och se varje veckas schemalagda och slutförda träningspass.

Utmaningar

Se till att bli kvar i toppen av resultatlistan. Följ dina framsteg, badger och resultat i grupp- och familjeutmaningar.

Beta-versionen av den uppdaterade Garmin Connect-appen kommer att börja släppas till kunder idag och förväntas finnas tillgänglig för alla senare under året.

1 Data beror på användarens smartwatch, cykeldator eller tillbehör.