En smartwatch med möjlighet till kommunikation och med teknologi som gör att du kan se barnets position

Garmin lanserar Bounce, den första LTE-uppkopplade smartwatchen för barn från Garmin

Garmin lanserar Bounce, en smartwatch för barn med LTE-uppkoppling1som gör det enkelt för föräldrar att kommunicera med sitt barn och även följa deras position vid behov. Bounce har en ljusstark touchskärm i färg och en tålig vattentät design. Du kan skicka tvåvägsmeddelanden och se var barnet befinner sig i realtid då du har appen Garmin Jr. nedladdad i en förälders eller vårdnadshavares kompatibla smartphone. Förutom möjligheten att kommunicera kan Bounce registrera barnens aktivitet2, erbjuda kul spel och även göra det möjligt för föräldrarna att ge barnen uppgifter och belöningar.

“Som ett av världens ledande företag inom smartwatches tycker vi att det är oerhört spännande att kunna erbjuda föräldrar möjligheten att känna sig trygga med hjälp av en smartwatch som hjälper dem att hålla kontakten med sina barn och även se deras position” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Förutom att barnen känner sig coola då de bär klockan på handleden känns det tryggt för föräldrarna att introducera barnen till digital kommunikation direkt på handleden på ett roligt men ändå kontrollerat sätt.”

Få ökad trygghet med uppkoppling

Genom att använda den inbyggda GPS:en och LTE-uppkopplingen i Bounce kan föräldrar se var barnen befinner sig via Garmin Jr.-appen i deras kompatibla smartphone. LTE-abonnemanget hanteras av Garmin så det finns inget behov av att byta leverantör. Föräldrarna kan lägga in specifika områden och få en avisering då barnen beger sig utanför de gränserna. Barnen kan också använda en incheckningsfunktion som innebär att ett meddelande skickas till Garmin Jr.-appen på förälderns smartphone. Om barnen glömmer att checka in kan föräldern enkelt se barnets position i Garmin Jr.-appen.

Förutom att se var barnet befinner sig kan familjer kommunicera med sina barn via Garmin Jr.-appen. Barnen ser sms och röstmeddelanden direkt i klockan och kan även skicka sms och röstmeddelanden till Garmin Jr.-appen på en kompatibel smartphone eller till andra Bounce smartwatches om kommunikation mellan de båda klockorna har godkänts av familjeadministratören. Det är också möjligt att svara med anpassningsbara förinställda meddelanden, röstmeddelanden, emojis och emojis med ljud till de kontakter familjeadministratören har godkänt samt i Garmin Jr. familjegruppsmeddelanden. Under skoltid kan föräldrarna stänga av möjligheten att skicka meddelanden från Garmin Jr.-appen för att begränsa distraktioner och istället hjälpa barnet att fokusera på lektionerna.

Om barnet skulle behöva hjälp är det tryggt för föräldern att veta att om barnet aktiverar Assistans-funktionen3skickas ett meddelande till dem själva och andra kontakter som de har godkänt i Garmin Jr.-appen. I detta meddelande visas även barnets aktuella position.

Se aktivitet och ännu mer

Bounce hjälper föräldrar att uppmuntra barnen till en aktiv livsstil redan vid tidig ålder. Följ hälsoinformation kring sömn, steg och aktiva minuter samt aktiviteter såsom promenader, löpning, cykling, simning och ännu mer i Garmin Jr.-appen. Föräldrar kan också skicka påminnelser om att göra uppgifter, läxor eller annat till sina barn. Dessa påminnelser kan ställas in som återkommande veckovis eller dagligen. Bounce har ett stoppur, alarm och tidtagare för att hjälpa barnen att hålla koll på tiden och veta när det är dags att göra läxor eller göra sig redo för fotbollsträning.

Interaktiva äventyr, frågesporter, spel och mer

Ha kul med Bounce! Med hälsosamma vanor och lek som gör att barnen klarar sina aktivitetsmål och ansvarsområden kan de sedan låsa upp belöningar i form av lärande spel och äventyr. På äventyren får unga utforskare lära sig om olika platser runt om i världen genom frågesporter och nyhetsfakta direkt i Garmin Jr.-appen i deras förälders smartphone. Förutom att få belöningar kan barn också tävla med sin familj och vänner i olika utmaningar, både individuellt och i team. De kan också testa sin kunskap i olika lärande spel såsom pussel och andra spel.

Bounce finns tillgänglig redan nu i tre olika färger – grön, svart och lila – och har upp till 2 dagars batteritid4. Den kan endast köpas på Garmins egen hemsida och priset är 1 949 kronor. Ett aktivt abonnemang och LTE-uppkoppling krävs för att använda uppkopplade funktioner såsom sms och röstmeddelanden, Assistans och LiveTrack. Besök Garmin.se för mer information.

1 Om du vill använda LTE-funktioner på varje enhet krävs ett aktivt abonnemang och LTE-anslutning. Se LTE-täckningsområde på Garmin.com/BounceLTEcoverage

2Se Garmin.com/ataccuracy

3För att använda Assistansfunktionen krävs ett aktivt abonnemang och LTE-uppkoppling; se LTE-täckningsområden på Garmin.com/BounceLTEcoverage För begränsningar gällande spårning och händelsedetektering se Garmin.com/BounceFeatureRequirements.

4Uppkopplade funktioner och LTE nätverksförhållanden kommer att ha en betydande inverkan på batteritiden.