Garmin lanserar HRM-Fit pulsmätare för kvinnor

Garmin lanserar HRM-Fit pulsmätare för kvinnor

Garmin lanserar idag HRM-Fit, deras senaste pulsmätare – skapad för kvinnor. Den har en clip-on design och fästs på din sport-BH med medel eller hög support. Det blir bekvämare och du får samma exakta tränings- och pulsdata i realtid. HRM-Fit är mångsidig och kan användas vid löpning, inomhus- och utomhuscykling, styrketräning, HIIT och mer.

“HRM-Fit är ett träningsverktyg som är specifikt framtagen för våra kvinnliga kunder. Oavsett om du ska ut och springa eller köra en HIIT-klass fäster du enkelt denna på din sport-BH:s nedre del för att få exakt puls och träningsdata som hjälper dig att registrera dina aktiviteter och få bättre kunskap om din kropp.” –Susan Lyman, global chef Consumer Marketing på Garmin

Designad för att sitta bekvämt

Rör dig fritt och svettas med HRM-Fit. Fäst den enkelt på din sport-BH med medel eller hög support – inklusive sport-BH:s från adidas®, Athleta, NOBULL, Under Armour® och mer – för att minimera rörelse och ge förbättrad bekvämlighet.

Byggd för att prestera

HRM-Fit hjälper dig att tänja på gränserna med avancerade träningsverktyg, såsom:

• Anslutning: För över exakt pulsdata och prestationsdata i realtid till kompatibla Garmin smartwatches och Edge® cykeldatorer, kompatibel träningsutrustning, appen Tacx Training och mer.
  • Träningsalternativ: Registrera exakt pulsdata för ett flertal olika aktiviteter, som löpning, inomhus- och utomhuscykling, styrketräning, HIIT, träningsklasser och mer. Dessutom lagrar HRM-Fit din träningsdata även om du tagit av din kompatibla smartwatch1 och lämnat den utom räckvidd med en aktivitet igång. Så snart din smartwatch är inom räckvidd igen förs din träningsdata över.
  • Inomhuslöpning: Se tempo och distans på en kompatibel Garmin smartwatch då du springer på en inomhusbana eller på löpband1.
  • · Aktivitetsmätning: Även om du inte bär din smartwatch kanHRM-Fit registrera steg, förbrända kalorier, intensitetsminuter och puls. Den kommer också att uppdatera alla dina kompatibla Garmin-enheter via appen Garmin Connect.
  • Löpdynamik: Ta del av löpdynamik, inklusive balans för markkontaktstid, kadens, steglängd och mer – då pulsmätaren är kopplad till en kompatibel Garmin smartwatch1 – och få hjälp med att förbättra din löpform.

HRM-Fit har upp till ett års batteritid. Den finns tillgänglig nu och har ett rekommenderat cirkapris på 1 899 kronor. Den kommer att visas upp i Garmins monter på CES 2024.

1 Alla Garmin smartwatches som är kompatibla har inte stöd för de avancerade funktioner som finns i HRM-Fit.