Den senaste GPS-klockan för båtförare har en AMOLED-display, inbyggd LED-ficklampa och upp till 16 dagars batteritid

Garmin lanserar quatix 7 Pro – premium marin smartwatch

Garmin lanserar idag quatixâ 7 Pro – nästa generations smartwatch som är optimerad för det marina livet. Den är särskilt framtagen för livet ute på vattnet och fullspäckad med wearable-teknologi för all din träning, välmående och bekvämlighet. Den har en otrolig 1,3” AMOLED-display med premium, reptåligt safirglas. Var ute på vattnet längre med en batteritid som varar upp till 16 dagar i smartwatchläge1 och stanna ute även då det blivit mörkt med en inbyggd LED-ficklampa som har varierande intensitet och blinklägen. Dessutom har quatix 7 Pro två nya appar – Trolling Motor Remote och Fiskeprognoser – som berikar livet ute på vattnet för sjömän, båtförare och fiskare.

“Vår nya smartwatch quatix 7 Pro är framtagen med den marina livsstilen i åtanke. Med nya, innovativa funktioner som är särskilt framtagna för båtförare, seglare och fiskare kan quatix 7 Pro göra din dag ute på vattnet ännu bättre. Samtidigt som den är snygg och sofistikerad nog för att följa med dig vart du än går när du är i land.” –Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin

Premium design

Tillräckligt tålig och robust för att tåla den tuffa marina miljön och samtidigt så snygg och sofistikerad att den passar då du är på middag med dina vänner. quatix 7 Pro har ett reptåligt glas, en DLC-överdragen titan-boett och knappskydd i metall. Du kan antingen använda klockans traditionella knappar i utmanande förhållanden ute på sjön eller gränssnittet med touchskärm för att få snabb åtkomst till all funktionalitet.

quatix 7 Pro har en ljusstark LED-ficklampa med varierande intensitet och blinklägen samt ett läge med rött ljus som hjälper dig att bibehålla ditt mörkerseende då solen har gått ned. Dessutom är klockans boett tillverkad med återvunnet plastmaterial från havet.

Styr ditt marina ekosystem

Med inbyggda appar som är framtagna för äventyr ute på vattnet är quatix 7 Pro den perfekta smartwatchen för en kapten. Utöver förinlästa båtappar och aktiviteter har denna smartwatch en app som fungerar som fjärrkontroll till din trollingmotor och ger dig som fiskare möjlighet att styra dina Force trollingmotorer oavsett var på båten du befinner dig och du kan enkelt styra dem direkt från din handled. Med denna nya funktion kan du se motorstatus och ta emot trollingmotor-aviseringar då den är hopparad med klockan. quatix 7 Pro erbjuder också möjlighet att få trådlös åtkomst till kompatibla Garmin sjökortsplottrar, autopiloter, Fusion® ljudsystem och ännu mer, direkt från din handled.

Ta också del av appen för fiskeprognoser som visar sol- och månrörelser under dagen för att ge dig tips om vilka tider fiskarna troligen kommer att vara mest aktiva och hjälpa dig att hitta de bästa tidpunkterna för dina fisketurer. Klockan har även uppdaterade marina appar och aktiviteter för att registrera båtdata och få aviseringar för att förbättra situationsmedvetenheten då du är ute på vattnet.

Användarvänlig navigering

Tack vare avancerade navigeringssensorer, multi-band GPS och SatIQÔ-teknologi levererar quatix 7 Pro överlägsen positionsnoggrannhet i utmanande miljöer samtidigt som batteritiden optimeras. Den har förinlagda TopoActive-kartor för dina expeditioner på land och har även stöd för tillvalskartor som de detaljrika sjökorten BlueChart® g3 och du kan även överlagra väderkartor2. Navigera tryggt med en färgrik display som är enkel att läsa av även i starkt solljus.

Funktionalitet både på vattnet och på land

Förutom att båtappar och andra aktiviteter såsom tävlingssegling (sail racing), wakesurfing, vattenskidor och ännu mer finns förinstallerade kan du använda quatix 7 Pro för att registrera din hälsa och träning. Den har fler än 30 aktivitetsprofiler såsom trail running, vandring, golf och mer. Premium träningsfunktioner såsom VO2 max, uthållighetspoäng och backpoäng hjälper dig att hålla koll på din träningsnivå och funktioner som sömnregistrering och Pulse Ox hjälper dig att bättre förstå din kropp3.

Precis som andra Garmin smartwatches är quatix 7 Pro fullspäckad med uppkopplade funktioner såsom smartaviseringar, musiklagring, Garmin PayÔ kontaktlösa betalningar och mer.

quatix 7 Pro finns tillgänglig nu och har ett rekommenderat cirkapris på 12 349 kronor. Läs mer om Garmins kompletta sortiment av marinelektronik på Garmin.se.

1Upp till 16 dagar i smartwatchläge; upp till 30 timmar i GPS-läge

2Ihopparning med en kompatibel smartphone som befinner sig inom räckvidd av mobiltelefonmast krävs.

3Detta är inte en medicinsk enhet och den är inte avsedd att användas för att diagnostisera eller mäta medicinska tillstånd, se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox är inte tillgängligt i alla länder.