Nya sjökortsplottrar i ECHOMAP Ultra 2-serien erbjuder premium ekolod och sjökort, trådlöst nätverk och mer.

Garmin presenterar nästa generations ECHOMAP Ultra 2-serie

Garmin lanserar idag ECHOMAP Ultra 2, en ny serie sjökortsplottrar med avancerade funktioner för både hav och sjö. De finns i storlekarna 10 och 12 tum, har en touchskärm som kan läsas i solljus och knappar, UHD skanningekolod, stöd för Garmin Navionics+ och Garmin Navionics Vision+ sjökort där ett årsabonnemang med dagliga uppdateringar ingår, trådlösa nätverslösningar och ännu mer.

“Både yrkesfiskare och fritidsfiskare har i åratal förlitat sig på ECHOMAP Ultra-serien som erbjuder överlägsna ekolod och sjökort. De har en touchskärm och en design som gör det enkelt att snabbt sätta din enhet på plats och även ta bort den då du lämnar båten. Dessutom trådlöst nätverk, multi-band GPS och ett helt nytt användargränssnitt - nya ECHOMAP Ultra 2-serien är mer mångsidig och lättanvänd än någonsin tidigare.” –Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin

ECHOMAP Ultra 2-serien kombinerar både kraft och funktionalitet som till fullo står upp för de krav du som fiskare ställer på din sjökortsplotter. Den har bland annat nedan nya spännande funktioner:

• Trådlöst nätverk: Dela ekolod1, waypoints och rutter med en annan ECHOMAP Ultra 2 eller ECHOMAP UHD2 sjökortsplotter på båten. På så vis minskar behovet av att borra fler hål och du slipper extra kabeldragning ombord på båten.
  • Positionsnoggrannhet: Multi-band GPS-teknologi med snabba 10Hz-uppdateringar ger förbättrad positionsnoggrannhet vilket kan vara till nytta för sportfiskare, särskilt under broar, längs klippor eller i vikar med tät skog.
  • Skärminspelning: Via appen ActiveCaptain®app kan du återspegla det som syns på sjökortsplotterns skärm, till exempel fiskefångster som syns med hjälp av ekolodet LiveScope (om det finns installerat) för att dela i sms eller via sociala medier.
  • Användarvänlig: Ett moderniserat operativsystem med uppdaterad grafik, menyer och en ny hemsida, kommer sportfiskare att uppskatta hur intuitivt och lättanvänd Ultra 2-serien är.

Sjökortsplottrarna i Ultra 2-serien ger dig nära på fotografiska bilder av fisk och struktur. De kan köpas med allt-i-ett-givaren GT56UHD som erbjuder Garmin CHIRP traditionellt ekolod och Ultra High-Definition ClearVüoch SideVü skanningbilder av vad som finns under och vid sidan av båten. Den nya serien är också kompatibel med samtliga ekolod i Garmins prisbelönta serie LiveScope, ekolod i realtid.

Plottrarna finns tillgängliga i två storlekar; ECHOMAP Ultra 2 102sv med en 10 tums-skärm och ECHOMAP Ultra 2 122sv med en 12 tums-skärm. Denna nya serie erbjuder ojämförbar sjökortstäckning och detaljrikedom för både kust och sjöar med sjökorten (tillval) Garmin Navionics+. Förutom att ett 1-årsabonnemang för dagliga uppdateringar ingår erbjuder Garmin Navionics+ också djupskuggning och Auto Guidance+2 för ännu snabbare ruttberäkning. Uppgradera till Garmin Navionics Vision+premium sjökort för att få högupplöst relief shading och ännu mer. Med mjukvaran Quickdraw Contours kan du skapa personligt anpassade fiskekartor i HD med 0,5 meters konturer.

Då du trådlöst integrerar trollingmotorn Garmin Force®kan du skapa rutter och spår som trollingmotorn följer då du är ute och fiskar. På sjökortsplotterns skärm kan du ändra hastigheten, se batteritid och ännu mer.

Sjökortsplottern ECHOMAP Ultra 2 beräknas finnas tillgänglig om cirka en månad. Ett snabbfäste som gör det enkelt att sätta plottern på plats ingår och de kan köpas med eller utan en GT56UHD-TM-givare. Rekommenderat cirkapris kommer att ligga mellan 27 799 och 39 499 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1 Ekolodet LiveScope kan inte delas trådlöst mellan två ECHOMAP Ultra 2 eller ECHOMAP UHD2.

2 Auto Guidance+ är endast avsett att användas vid planering och ersätter inte säker navigering.