Garmin® ECHOMAP™ Ultra-serien Större, ljusare skärmar och stöd för Panoptix LiveScope™

Garmin presenterar idag ECHOMAP Ultra, en ny serie sjökortsplottrar med 10 och 12 tums pekskärm och knappsats, designade för att ge professionell prestanda till dig som fiskar i sjöar eller längs med kusten. ECHOMAP Ultra-serien erbjuder en förstklassig ekolodslösning med inbyggt stöd för Garmins kristallklara ekolod Ultra High Definition Scan, samt det prisbelönta Panoptix LiveScope, inklusive den nya givaren LVS12, som ger skannade ekolodsbilder i realtid med struktur, bete och fisk som simmar under och runt båten. ECHOMAP Ultra-serien har den kraft och funktionalitet som krävs för att möta kraven från dagens sportfiskare genom kompatibilitet med Garmins senaste och mest detaljrika sjökort – BlueChart® g3 och BlueChart g3 Vision – med integrerade Navionics®-data och automatisk ruttnavigering1.

– ECHOMAP Ultra länkar samman vår populära serie ECHOMAP Plus med premiumfunktionerna i våra högklassiga GPSMAP®-serie, säger Dan Bartel, försäljningschef på Garmin International.

– De nya sjökortsplottrarna är den perfekta lösningen för sportfiskare som vill ha de bästa ekoloden och sjökorten tillgängliga, men som ändå vill ha bekvämligheten med en allt-i-ett-design som snabbt kan installeras eller tas bort från båten vid dagens slut.

För kristallklar skanning av fisk och strukturer finns ECHOMAP Ultra 102sv och ECHOMAP Ultra 122sv tillgängliga i kombination med den nya givaren Ultra High-Definition GT54UHD-TM med allt-i-ett-design, som ger de högsta ClearVü™ och SideVü-skannade ekolodsbilderna och fantastisk skarp high wide, traditionellt CHIRP-ekolod. För utökad räckvidd och djup fungerar GT54UHD-TMs SideVü på 455 kHz. ECHOMAP Ultra är även kompatibel med Panoptix™ all-seeing ekolodsgivare, inklusive nya Panoptix LiveScope LVS12 och Panoptix LiveScope-systemet, så att du kan se videoliknande ekolodsbilder i realtid.

Den nya ECHOMAP Ultra-serien tillsammans med Garmins nya exklusiva sjökort BlueChart g3- och BlueChart g3 Vision med integrerade Navionics-data och automatisk ruttberäkning ger dig oöverträffad detaljrikedom och bekvämlighet genom att förena det bästa av båda datauppsättningarna – BlueChart och Navionics – för att ge navigationshjälp, spot soundings, djupkonturer, tidvatten och strömmar samt detaljerade bilder av hamnar och marinor. Dessutom erbjuder Garmins BlueChart g3 automatisk ruttberäkning som genast söker igenom relevanta sjökort för att skapa och föreslå en rutt baserad på båtens höjd, djup och vald säkerhetsmarginal.

Att hålla sig uppkopplad på vattnet och på land med ECHOMAP Ultra-serien är enklare än någonsin. På vattnet kan ekolod, waypoints och rutter delas över flera ECHOMAP Ultra-enheter samt ECHOMAP Plus 7- och 9-tums enheter. Den nya ECHOMAP Ultra-serien kan även anslutas till NMEA® 2000 och har stöd för kurssensorer, autopilot, digital växling mm. Tack vare inbyggd Wi-Fi® kan du använda appen Garmin ActiveCaptain® som skapar en enkel men kraftfull anslutning mellan en kompatibel mobilenhet och en ECHOMAP Ultra. ActiveCaptain ger dig möjlighet att när som helst uppdatera och köpa kartor och sjökort från OneChart™-butiken på en mobil enhet, referera till ActiveCaptain Community för marinor och andra intressanta detaljer, samt t ex tillgång till kartdata på Quickdraw™ Community. ActiveCaptain levererar även smarta aviseringar2 och mjukvaruuppdateringar trådlöst, direkt till sjökortsplottern.

ECHOMAP Ultra-serien beräknas finnas tillgänglig i maj 2019 till ett rekommenderat cirkapris på från 22 299: - Mer information finns på garmin.com/marine.

1Auto Guidance är endast avsedd i planeringssyfte och ersätter inte säkra navigeringsfunktioner

2 Ihopparad med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble

FCC-meddelande: Denna enhet har ännu inte godkänts av Federal Communications Commission och kommer inte kunna erbjudas till försäljning förrän godkännande erhållits.