Garmin® lanserar OnDeck™, en fjärranslutningslösning för båtägare

Garmin® lanserar OnDeck™, en fjärranslutningslösning för båtägare

Garmin lanserar idag nya OnDeck System, en helt integrerad fjärranslutningslösning som dygnet runt ger dig som båtägare tillgång till kritisk information gällande din båt1. Då den är hopparad med appen ActiveCaptain® kan OnDeck se till att du är uppkopplad mot din båt genom att visa båtens batteristatus, länspumpsaktivitet, dörrsensor, GPS-position och ännu mer. För ökad sinnesfrid kan du via anpassade inställningar få aviseringar om förändringar som sker med båten, det inkluderar om båten förflyttar sig in i eller lämnar ett anpassat geofence-område. Förutom GTB 10 OnDeck Hub ingår en dörrsensor, en temperatursensor, en landström-sensor och en reläomkopplare i systemet

“OnDeck är ett system för att du ska kunna övervaka din båt och ett styrverktyg där du kan enkelt och snabbt kan få viktig information om din båt, så att du kan känna dig trygg med att den ligger säkert och är redo för ditt nästa äventyr” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “En praktisk lösning som passar alla båttyper, från styrpulpetsbåtar och mindre fiskebåtar till segelbåtar och stora motorbåtar. Med OnDeck System ombord på båten kan våra kunder alltid känna sig trygga med att de kan skydda och övervaka sin investering.”

Spåra, registrera och kontrollera

• OnDeck ger dig tillgång till båtdata dygnet runt via en 3G/4G-anslutning som ständigt är påslagen (prenumeration krävs)1.

• Var du än befinner dig virtuellt kan du se information från trådbundna sensorer, inklusive batteristatus, NMEA 2000-data, länspumpsaktivitet eller saltvattenpump, landström, temperatur och dörrsensorer som kan meddela dig om någon tar sig in i båten. Larm och aviseringar för dessa system kan anpassas personligt så att de passar just dina behov.

• Tack vare en intern GPS-sensor kan OnDeck avisera3 användare om båten har flyttats in eller ut från ett definierat geofenceområde.

• Du kan på avstånd kontrollera upp till 5 reläbrytare på båten och genom dem försäkra dig om att systemen på båten är redo så att du snabbt kommer ut på vattnet då du kommer fram till båten.

Enkelt, säkert och privat

• OnDeck-systemet är ett sömlöst tillskott till din marina elektronik; multifunktionsdisplayer, motorer, NMEA 2000-sensorer med mera, och integreras sömlöst via Garmins Marine Network. OnDeck kan också användas som ett separat system.

• All data som tas emot via båtens OnDeck-system spelas in på ett säkert sätt och sparas i huben GTB 10 för att där kunna ses direkt; datan finns också tillgänglig via molnlagring under 30 dagar.

• Ett internt reservbatteri som varar upp till 48 timmar gör det möjligt att bibehålla åtkomst till OnDeck även om båtens batteri har laddat ur eller stängts av.

• Statusaviseringar och larm skickas via email eller sms till de personer som är registrerade.1

Systemet OnDeck är kompatibelt med GPSMAP® 8400, GPSMAP 7400, GPSMAP 1022/1222 och GPSMAP 722/922/1222 Plus-serien. OnDeck finns tillgängligt nu till en kostnad av 10 599 kronor och ett abonnemang krävs. Två olika abonnemangsformer finns att välja mellan:

• Månadsabonnemang: Ett flexibelt abonnemang till en avgift om 224,99 kronor per månad och som kan avslutas när som helst.

• Årsabonnemang: Användare som registrerar sig för ett års abonnemang kommer att få ta del av en tre månader lång kampanjperiod utan kostnad. Efter dessa tre månader kommer användaren att debiteras en månatlig avgift på 149,99 kronor*.

Läs mer om Garmin OnDeck System på Garmin.se

1 En aktiv prenumeration krävs. Både OnDeck Hub och användarens enhet behöver ha uppkoppling till 3G/4G-nätverk. Se täckningsområden för OnDeck här; https://www.garmin.com/sv-SE/3g-4g-coverage/

3 Ineternetuppkoppling krävs för uppkoppling av båt och användare till ActiveCaptain-appen.

*Användare kan avregistrera sig när som helst under de tre första månaderna utan avgift. Uppsägning efter abonnemangsstart kommer att resultera i fakturering av återstoden av kontraktstiden.