Garmin® och Fusion® presenterar Signature Series 3, marina högtalare och subwoofers med branschens första LED-belysning i femfärg

Garmin offentliggjorde idag att de har tagit fram en ny design till sin Fusion-branded Signature Series med marina högtalare och subwoofers genom innovativ LED-belysning som ger ett enastående spektrum av färgvariationer för att komplettera varje unik båt eller stil. Nya Signature Series 3 är baserad på framgången i produktlinjen Signature Series och kombinerar de traditionella röda, gröna och blå lysdioderna med kall- eller varmvitt ljus (CRGBW) för att erbjuda en färgpalett – från premiumpastell till mer livliga nyanser – som ger en mer inneslutande atmosfär ombord på kryssnings-, sportfiskebåtar eller båtar med mittkonsol. Signature Series 3 introducerar också en helt ny 12-tums subwoofer som erbjuder en mullrande 1600 watts toppeffekt.

”Vår nydesignade Signature Series 3 med marina högtalare och subwoofers är den första i branschen som har CRGBW-lysdioder som ger användaren tusentals möjligheter att anpassa högtalarsystemets färg och effekter ombord på båten," säger Peter Edwards, VD på Fusion. "Nya Signature Series 3 finns tillgänglig i ett komplett sortiment med högtalare och subwoofers, alla designade och konstruerade enligt Fusions True-MarineTM-standard, vilket ger den perfekta kombinationen av elegans, prestanda och hållbarhet."

Användaren kan kontrollera färgen – statisk eller dynamisk, ljusstyrka, ljusläge och hastighet – från multifunktionsdisplayen via Garmin OneHelmTM (en kompatibel styrenhet för belysning krävs) eller med den nya trådlösa CRGBW-fjärrkontrollen som finns som tillval. Fjärrkontrollens intuitiva hjul för färgval gör att användaren kan välja ett alternativ från det breda utbudet av färgmixar för att ge en verkligt förstklassig belysning och ljudunderhållning på sjön.

Den nya Signature Series 3 finns i 6,5-, 7,7- och 8,8-tums högtalare och 12- eller 10-tums subwoofers, och erbjuds med en Sports White- eller Sports Chrome-finish som matchar moderna båtar. För att leverera Fusions fantastiska Signature-ljud innehåller de nya högtalarna de bästa materialen och akustiska teknikerna. De nya högtalarna är utrustade med en "CURV" cone kompositteknik som ger större ljuddefinition och högre output, och de matchas med silk dome-diskanthögtalare för högre effekt och transparens samt förseglade crossover-komponenter. Signature Series-högtalare och 10-tums subwoofer finns också i Classic White-finish utan CRGBW-belysning.

Hela Signature Series 3-serien med högtalare och subwoofers har utvecklats enligt True-Marine-standard och har genomgått stränga tryck- och vattentäthetsprov och är utformade för att leverera kristallklart ljud och underhållning av hög kvalitet, år efter år. Högtalare och subwoofers är tillverkade för att installeras i de tuffaste miljöerna med en IP65-kapslingsklassificering för vatten och damm, och de uppfyller också industristandarder för UV- och saltdimskydd, och kommer dessutom med Fusions treåriga konsumentgaranti.

Nya Fusion Signature Series 3-högtalare och 10-tums subwoofers förväntas finnas tillgängliga under första kvartalet 2020. 12-tums subwoofers förväntas finnas tillgängliga under andra kvartalet Q2 2020. Hela serien kommer att visas på Miami International Boat Show, 13-17 februari 2020.

För mer information om Signature Series 3, eller hela utbudet av Fusions ljud- och underhållningsprodukter, gå in på fusionentertainment.com.

Garmin utsågs nyligen till Manufacturer of the Year för femte året i rad av National Marine Electronics Association (NMEA), ett hedersbetyg som ges till det mest erkända marina elektronikföretaget för att stödja produkter inom fältet. Garmins portfölj innehåller några av branschens mest sofistikerade kartplotter och multifunktions-pekskärmar, ekolodsteknologi, högupplöst radar, autopiloter, kartläggning med hög upplösning, seglingsinstrumentation, ljud, underhållning och andra produkter och tjänster, som är kända för sin innovation, tillförlitlighet och enkla användning. Fusion, ledande inom livsstilsunderhållning, är dedikerade att erbjuda innovativa lösningar som gör den personliga fritiden bättre, vare sig på vattnet eller på vägen. Bland Garmins övriga marina varumärken hittar vi Navionics® och EmpirBus™.