Garmin Foretrex 701

Garmin® presenterar Foretrex® 601 och Foretrex® 701 Ballistic Edition

Garmin presenterar idag Foretrex 601 och Foretrex 701 Ballistic Edition, två nya handledsburna navigatorerna som stöder både GPS, GLONASS and GALILEO.

– 701 är en tålig (IPX7) och smidig handdator med ballistik program från Applied Balistics. Förutom det har den trackback så användare kan se vart den förflyttat sig, waypoints för smidig navigering samt lång batteritid 24h i GPS (GPS, GLONASS & GALILEO) läge och 1 vecka i UltraTrack läge. Den kan även fästas direkt på vapnet om man inte vill ha den på armen (kräver särskild kolv), säger Marcus Bjärneroth, Marknadsdirektör på Garmin Nordic.

– Vi tror att Foretrex 701 kommer vara mycket uppskattat för de som vill skjuta på längre håll och ha en smidig, tålig och effektiv klocka/handdator med sig.

– Vi ser att intresset för långhållsskytte. ökar och fler och fler är intresserad att positionera sig i förhållande till sina mål, vare sig det gäller träning, bilkörning, båtfärd eller jakt och skytte. Vi har haft stöd för ballistik appar tidigare i Tactix Bravo men med Fortrex 701 tar vi steget fullt ut och använder Applied Ballistics programvara. Garmin är mycket uppskattade av jägare framför allt för våra hundpejlar, men även bil-GPS där du kan se var hunden och dina jaktkamrater befinner sig. Med Fortrex tar vi ett stort steg att även vara aktiva inom långhållsskytte, avslutar Marcus.

Med två AAA-batterier får du en batteritid på upp till 48 timmar i navigationsläge, en vecka i UltraTrac™ -läge och en månad i klockläge. Enheterna är tillverkade enligt militär standard för att tåla både värme, stötar och vatten i alla typer av miljöer (MIL-STD-810G standard).

Den robusta och kompakta handledsmonterade navigator har en högupplöst gråskalig 2 tums skärm som kan visa två uppsättningar av koordinatsystem samtidigt på en och samma dataskärm. Den är också kompatibel med mörkerseende glasögon, och stöder Jumpmaster programvara.

Enheten kommunicerar både via BLE och ANT och stöder externa ANT+ sensorer som tempe™ temperatur sensor, pulsmätare och kadens/fart sensorer. Du kan också fjärrstyra Garmins VIRB kameror med den. Foretrex 601 och Foretrex 701 har även uppkopplade funktioner som smarta aviseringar1 så du kan se emails, SMS och andra aviseringar på enheten, plus automatisk överföring till Garmin Connect™ och LiveTrack. Kompatibel med Garmin’s exklusiva QuickFit™ 26-band och nylonband är det enkelt att skräddarsy den för alla dina äventyr.

Foretrex 701 Ballistic har mjukvaran Ballistics Elite® som beräknar siktningslösningar för långdistansskytte samt programvaran Jumpmaster.

Foretrex 601 och 701 finns tillgängliga nu till ett rekommenderat cirkapris på 2 699: - respektive 6 399: -

1 Ihopkopplad med en kompatibel smartphone. Se Garmin.com/ble för mer information.