Aktivitet och äventyr smälter samman med nya Star WarsTM-armband och ett app-äventyr där barn kan uppleva spännande interaktiva äventyr samtidigt som de uppnår sina dagliga aktivitetsmål.

Garmin® vívofit® jr. 3 aktivitetsmätare för barn finns nu i The Mandalorian™ och Grogu™ design

Garmin lanserar nya armband till sin populära serie av aktivitetsmätare för barn1, vívofit jr. 3. Barnen kan följa sin dagliga aktivitet med armbandet The Mandalorian eller ett lekfullt Grogu-armband. De har en färgstark display med urtavlor som är inspirerade av The Mandalorian, är barntåliga och vattentåliga. De levereras med ett Star Wars-äventyr som motsvarar bandets tema i en föräldrastyrd smarthone-app som motiverar barnen att nå rekommendationen på 60 minuters daglig aktivitet. Med en batteritid på upp till 1 år kan barnen leva i Star Wars anda både dag och natt, ingen laddning behövs. Det finns också fler nya Garmin-armband i färgerna peach leopard och cosmic black som levereras med en lärande app med World Tour-tema.

“vívofit jr. 3 fortsätter att vara väldigt populär hos våra yngsta användare” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Barnen är ivriga och vill uppnå sina aktivitetsmål för att se vad som händer härnäst i app-äventyret. Vi är glada över att kunna dela dessa nya designer i våra armband och även interaktiva berättelser med nästa generation av Star Wars-fans.”

En Star Wars-upplevelse

Barnen kan välja mellan två olika armband, The Mandalorian och ett iögonfallande grönt band med Grogu-tema. Färgskärmen kan anpassas med ett urval av olika urtavlor med populära karaktärer från både The Mandalorian och hela Star Wars saga.

Återupplev de mest spännande delarna av Star Wars saga med mobilappen i samma tema, Skywalker SagaTM – A Star Wars Adventure. Med hjälp av en vuxen kan barnen uppleva spänningen och de oförglöliga ögonblicken i den episka berättelsen om Skywalker. Med en förbättrad grafik kan barnen uppleva det spännande äventyret som handlar om flykten undan Darth Vader™ med R2-D2 och C-3POTM hjälper Han SoloTMoch ChewieTM bekämpa the Empire och även inta First Order™ med ReyTM och BB-8™. Ju oftare barnen klarar sina aktivitetsmål, desto mer får de se.

Med Mandalorian som tränare och Träningskort lär sig barnen basövningar som jumping jacks, nedåtgående hunden, mountain climbers och mer. Det roliga fortsätter med interaktiva Tap Challenge där barnen kan samla virtuella samlarföremål runt om i galaxen. Då barnen klarar sina aktivitetsminuter belönas de med mer tid i den mobila utmaningen.

Mer än en aktivitetsmätare

• Registrerar steg, sömn och dagligen rekommenderade aktiva minuter som skapar livslånga vanor för hälsa och välmående.
  • Genom att nå dagliga aktivitetsmål låser barnen upp nya nivåer i den interaktiva appen Garmin Jr.TM där äventyr som stämmer överens med armbandets design återfinns.
  • Hämta urtavlor och en “in case of emergency” widget som visar kontaktinformation
  • Med tidsinställda aktiviteter kan barnen registrera steg och se en uppskattad distans då de leker eller är på träning och sedan se sin aktivitet i Garmin Jr.-appen.
  • Uppmuntrar till vänskapliga tävlingar för hela familjen med Toe-to-ToeTM stegutmaningar.
  • Du som förälder kan ställa in Garmin Jr.-appen i “Barnläge” för att ge barnen begränsad åtkomst att följa och se sina uppgifter och de senaste uppdragen i sina appäventyr.

En hjälpande hand för föräldrar

vívofit jr. 3 är ett värdefullt verktyg för föräldrar då de med appen Garmin Jr. och en kompatibel enhet kan:

• Se barnets aktivitet, sömn, utförda uppgifter och ännu mer. Ett fantastiskt sätt att avgöra om skärmtiden eller sovtiden behöver ändras, fördela uppgifter mellan syskon och ännu mer.
  • Tilldela uppgifter och schemalägg aviseringar som visas som en ikon på skärmen, så att barnen blir påminda om vad de behöver göra. Dessa uppgifter kan läggas in så att de upprepas veckovis eller dagligen för att hjälpa barnen att få rutiner och att ta ansvar.
  • Uppmuntrar barnen att göra sina uppgifter med virtuella mynt som kan lösas in mot överenskomna belöningar.

vívofit jr. 3 har ett rekommenderat cirkapris på 999 kronor och finns tillgängligt nu på Garmin.se.

1 Noggrannhet vid aktivitetsmätning, se Garmin.se

Star Wars™ och andra relaterade tillhörigheter är varumärken och/eller copyrights i USA och andra länder tillhörande Lucasfilm Ltd. Och/eller deras dotterbolag. © & TM Lucasfilm Ltd.