Den senaste mjukvaruuppdateringen innehåller automatiska övergångar vid multisport, sömncoach och mer.

Garmin släpper nya funktioner och armbandsval till utvalda smartwatches

Garmin släpper en ny mjukvaruuppdatering och funktionsuppdateringar för utvalda smartwatches; serierna epix (Gen 2), fēnix®7, Forerunner®, vívoactive® 5, Venu® 3 och fler. Dessutom finns nu Garmins lätta och mjuka UltraFit-nylonarmband tillgängliga i ännu fler färger.

Några av de nya funktionerna1 i denna kostnadsfria mjukvauuppdatering inkluderar:

• Multisport; Automatiska övergångar: Fokusera på ditt lopp och låt din klocka ta hand om övergångarna mellan simning, cykling och löpning vid multisportaktiviteter.
  • Databas över löparbanor: Fler än 10 000 banor (400 meter) runt om i världen finns inlagda. Använd aktivitetsprofilen för banlöpning för att exakt mäta din prestation – även på banor du aldrig tidigare har sprungit på.
  • Sömncoach: Hitta den rätta balansen mellan utmanande aktiviteter och kroppens naturliga återhämtningsprocess med hjälp av personligt anpassad sömncoachning som ger insikter om hur mycket sömn som rekommenderas samt tips till förbättring. Garmins smartwatches registrerar också olika sömnstadier, tupplurar och andra viktiga data (som mäts under sömnen) såsom Pulse Ox2 och pulsvariabilitet (HRV).
  • Aktivitetsprofil för Hopprep: Registrera aktivitetstid, totalt antal repetitioner, totalt antal rundor, maximal streak, puls, förbrända kalorier och antal hopp per minut. Det finns också en anpassningsbar avisering för önskat intervall samt en nedräkningstimer.

UltraFit-nylonarmband i nya färger

Våra populära UltraFit nylonarmband finns nu tillgängliga i nya färger. QuickFit-armbanden är lätta och bekväma och framtagna för tuff träning och alla typer av väder utomhus. Armbandet på 20 mm finns nu i grålila och armbanden på 22 mm och 26 mm finns tillgängliga i färgerna brandröd, granitblå och mossgrön. De nya armbanden har ett rekommenderat cirkapris på 479 kronor.

Mjukvaruuppdateringen har börjat komma ut till kompatibla enheter. Du kan uppdatera din smartwatch genom att lägga in automatiska uppdateringar i sin enhet och synkronisera med Garmin Connect eller genom att använda Garmin Express. För en komplett lista över kompatibla enheter, se här.

1 Se Garmin.com/ataccuracy

2 Detta är inte en medicinsk enhet och den är inte avsedd att användas för att mäta eller diagnostisera medicinska tillstånd; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox är inte tillgängligt i alla länder.