JL Audios teknologi kommer att integreras i Garmins marina segment.

Garmin slutför förvärvet av JL Audio

Garmin meddelar idag att man har slutfört förvärvet av JL Audio, ett privatägt amerikanskt företag som designar och tillverkar ljudlösningar som kan användas i ditt hem, din båt, bil eller husbil.

“Vi är glada över att få välkomna JL Audio till Garmins team. JL Audio är väl kända för att erbjuda premium ljudkvalitet och vi ser fram emot att nu kunna integrera dessa välrenommerade och högkvalitativa funktioner i Garmins ekosystem. Vi ser fram emot att kunna erbjuda både nya och befintliga kunder runt om i världen en ljudupplevelse som är bäst i sin klass.” –Cliff Pemble, Global VD på Garmin

JL Audio kommer att ha kvar sitt huvudkontor i Miramar, Florida där de har fler än 600 anställda som nu kommer att bli en del av Garmins globala team. Varumärket JL Audio kommer att behållas, och dess produkter kommer att integreras i Garmins marina segment. Finansiella villkor kring köpet kommer inte att tillkännages.