Med ny större och mer ljusstark kant-till-kant-display i glas

Garmin stärker den prisbelönta marina Reactor autopilotserien med ny GHC 50 premiumskärm

Garmin lanserar idag GHC 50, en ljusstark 5” autopilot-display med touchskärm som är framtagen för enklare styrning och läsbarhet av våra prisbelönta GHP Reactor-autopiloter. Med en premium industriell design och kant-till-kant display i glas kan GHC 50 sömlöst integreras med Garmins multifunktionsdisplayer (MFDs) som skapar ett snyggt och slimmat utseende på vilken instrumentbräda som helst.

“Vi är glada över att förbättra våra väl beprövade och uppskattade Reactor autopilot-serier med en modern display som hjälper dig till en enklare och mer bekymmersfri navigering” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “GHC 50 är framtagen för både motorbåtar och segelbåtar och kompletterar alla Garmins glasdisplayer med en större färgglad display som är enkel att läsa av både dag och natt.”

Navigera enkelt med touch

GHC 50 har en ljusstark 5” WVGA touchskärm som är anti-reflekterande och har ett gränssnitt som gör det enkelt att styra autopiloten. GHC 50 kommunicerar med samtliga Garmin Reactor autopilotsystem via NMEA 2000, så autopilotens kursdata kan enkelt delas med andra enheter. För utökad funktionalitet kan du styra GHC 50 trådlöst med vår marina smartwatch quatix®, fjärrkontrollen till din Garmin autopilot eller fjärrkontrollen GRID 20.

Nya paket Reactor autopiloter

GHC 50 är kompatibel med samtliga GHP Reactor autopiloter, inklusive prisbelönta Reactor 40 Hydraulic Autopilot med Smartpump v2. Reactor-serien använder 9-axlad solid-state Attitude Heading Reference System (AHRS) teknologi för ultimat kursangivelse, även i hård sjö, och erbjuder flexibla installationslösningar som kräver ett minimum av idrifttagning och kalibrering. GHC 50 kommer att ingå i alla nya Reactor autopilot-paket och corepacks där GHC 20 tidigare ingick.

Enheten GHC 50 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 9 099 kronor. Besök Garmin.se för att se vilken autopilot som passar dig bäst.