Ledande branschtidning hyllar företag som formar marinindustrins framtid

Garmin utnämns till 2023 Most Innovative Marine Company

Garmin meddelar nu stolt att de har utsetts till Most Innovative Marine Company 2023 av Soundings Trade Only, en ledande branschtidning inom fritidsbåtindustrin. Deras årliga utmärkelser uppmärksammar framåtblickande företag som förändrar marinindustrin med nya innovativa produkter, teknologi, hållbarhet, tillverkningsprocess, företagsansvar och mer. Utmärkelserna meddelades på International BoatBuilders’ Exhibition and Conference (IBEX) 3 - 5 oktober 2023.

Det årliga eftertraktade prisprogrammet utvärderar företag inom kategorier såsom innovation, inklusive altruism/social medvetenhet, utveckling och teknologi, företagskultur, tillverkningsprocess/leverantörskedjor, entrepenörsanda och hållbarhet. Juryn har noterat Garmins dedikerade arbete med att skapa produkter som förbättrar deras kunders liv.

“Det är en sann ära att bli utsedd till det mest innovativa företaget inom vår bransch. Innovation är en hörnsten för Garmin; det är drivkraften som för oss framåt och skapar värde för våra kunder. Från produktutveckling till marknadsföring, initiativ från anställda, tillverkningsprocesser och mer, innovation är både hjärta och själ i vårt företag. Jag vill gratulera hela vårt team till denna välförtjänta ära som uppmärksammar deras hårda arbete och hängivenhet, varenda dag.”

–Jarrod Seymour, Garmin Vice President and Marine Segment Leader

Ansökningarna har utvärderats av ett team inom Soundings Trade Only och AIM Media Group redaktörer, skribenter och förläggare, tillsammans med utvalda branschexperter samt tio organisationer. Både stora företag och små startup-bolag har uppmärksammats i år bland de 28 sökande. Garmin är med på denna prestigefyllda lista för sjätte året i rad.

“Vi vill gratulera Garmin och alla andra pristagare till de fantastiska steg de har tagit för att driva innovation under det senaste året. Innovation är vad som driver oss framåt och gör båtupplevelsen säkrare, mer njutbar och enklare för slutkonsumenten, vilket är bra för hela branschen.”

–Gary Reich, Soundings Trade Only Editor-in-Chief

Läs mer om Most Innovative Marine Company prisprogram på tradeonlytoday.com. För att läsa mer om Garmins prisbelönta marinelektronik, besök garmin.com/marine.