Ny serie som introducerar premium night vision och utökad trådlös räckvidd för användning med längre fordon och trailers

Känn dig trygg då du backar med Garmins trådlösa backkameror i BC 50-serien

Garmin lanserar idag nya trådlösa robusta backkameror, BCä 50 och BC 50 med Night Vision,som hjälper dig att tydligt se omgivningen bakom ditt fordon och känna dig trygg då du backar. BC 50 med Night Vision har Garmins patentskyddade teknologi NightGloÔ som kan lysa upp till 6 meter (20 fot) bakom fordonet för att ge optimal sikt då det är mörkt. BC 50-serien är kompatibel med flera av Garmins navigationsenheter1 och är framtagen specifikt för att fungera i många olika situationer, från att fickparkera på en trafikerad gata inne i stan till att backa in din husbil på en campingplats, körning off-road till att backa vid en trång lastbrygga. Enkelt uttryckt, BC 50 håller dig om ryggen, både dag och natt.

“Garmin vill bygga upp ett förtroende hos de förare som sitter bakom ratten och det är särskilt viktigt då det är dags att lägga in backen” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Night vision kommer att betyda mycket för förare med fordon som saknar backljus eller möjligheten att tydligt se bakom fordonet.”

Kvalitet och pålitlighet

Backkamerorna i BC 50-serien har tydlig HD-upplösning, en bred vy på 160 grader, en lång rådlös räckvidd och en kompakt IP67 väder- och dammtålig konstruktion som kan stå emot snö, regn och andra vägförhållanden. Dessutom kan du köpa till en 15 meter (50 fot) lång förlängningskabel som utökar den trådlösa räckvidden upp till 30 meter (100 fot) som är idealisk för längre fordon som är i behov av en tillförlitlig backkamera.

Ett flertal av Garmins navigatorer är kompatibla med BC 50-serien, bl. a:

• Garmin DriveSmartÔ 66/76/86-serien
  • Tread®, navigator för terrängfordon
  • CamperVan, för äventyrligt resande i mindre vans
  • Nya dēzl™ LGV 610/710/810/1010-serien för professionella lastbilsförare

I båda modellerna ingår ett fäste för montering på nummerplåten som även inkluderar hårdvara. Night Vision-modellen har också ett mångsidigt fäste för fler monteringsmöjligheter. BC 50 finns tillgänglig nu och har ett rekommenderat cirkapris på 2 149 kronor och BC 50 med Night Vision har ett rekommenderat cirkapris på 3 249 kronor. Mer information finns på Garmin.se.

1Besök Garmin.com/BC50 för mer information om kompatibilitet.