Handhållen marin GPS med högupplöst färgskärm som kan läsas i solljus, baskarta över hela världen och stöd för Garmins sjökort BlueChart g3

Känn dig trygg ute på sjön med handhållna GPSMAP 79s

Garmin lanserar idag GPSMAP® 79s, en handhållen marin gps som är framtagen för att förse dig som är ute på sjön med ett lättanvänt navigeringsverktyg som är enkelt att ta med. GPSMAP 79s bygger på funktionalitet i GPSMAP 78-serien och har en helt ny design med moderna funktioner och stöd för våra sjökort BlueChart® g3 som ger förbättrade navigeringsfunktioner och ökad trygghet då du är ute på sjön. GPSMAP 79s har en robust och vattentät design som passar flertalet olika livsstilar.

“Oavsett om detta är en reservlösning till elektroniken som finns ombord eller den primära navigeringsenheten så erbjuder GPSMAP 79s ett flertal viktiga funktioner som varje båtförare bör ha tillgängliga då de lämnar hamnen” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Med en ny design, användarvänliga kartfunktioner och ett modernt gränssnitt erbjuder GPSMAP 79-serien nu större trygghet och mer effektiv navigering då båtförare är ute på sjön för att hitta de bästa fiskeställena eller ger sig ut på en utflykt över helgen.”

Förbättrad navigation

GPSMAP 79s har en inbyggd baskarta över hela världen och stöd för Garmins nedladdningsbara sjökort. Den har även en lutningskompenserad 3-axlad kompass samt stöd för flera olika GPS-system, vilket ger ännu mer tillförlitlig positionering.

Tydlig display

GPSMAP 79s fungerar utmärkt i alla förhållanden då den förhindrar imbildning och visar kartorna i förbättrad kontrast tack vare en större, optiskt buktad display med 2,5 gånger högre upplösning än tidigare. Speciellt framtagen för att passa livet på vattnet med en ny reptålig, transflektiv färgskärm som fungerar utmärkt även i solljus.

Marin design

GPSMAP 79s har upp till 19 timmars batteritid med GPS och är vattentålig1 – tappar du den i vattnet så flyter den! Den har ett lagringsutrymme på 8GB och klarar att spara upp till 10 000 waypoints och 250 rutter.

GPSMAP 79s finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 3 749 kronor. Läs mer om GPSMAP 79-serien och andra marina handhållna enheter på Garmin.se

1 Vattenklassning enligt IPX6- och IPX7-standard