Nu blir det ännu enklare att navigera med Garmin® Drive

Nu blir det ännu enklare att navigera med Garmin® Drive

Garmin presenterar idag en uppgradering av sin serie Driveä bärbara navigatorer. Serien omfattar lättanvända modeller med 5.0, 5.5 och 6.96 tums högupplöst display och passar lika bra för långa som korta resor. Med Garmins omtyckta funktioner, tydliga kartbilder med byggnader och terräng i 3D (endast Garmin DriveSmart 55 och 65) blir resan ett rent nöje. 2019 års produktnyheter visas i Garmins monter (30342) på konsumentelektronikmässan i Las Vegas, 8-11 januari.

– Vi är extra stolta över Garmin DriveSmart 55 med en 5.5-tums högupplöst och heltäckande skärm, som ger användaren en stor, tydlig kartbild trots ett kompakt format, säger Dan Bartel, Försäljningschef på Garmin International.

– Kombinationen av snabbkalkylerade rutter, användarvänlighet och 3D-bilder för enkel orientering, gör Garmin DriveSmart 55 perfekt för varje åktur.

Den nya Garmin Driveä-serien har förutom GPS även Galileo för att förbättra navigationen på platser utan fri sikt mot himlen, t ex i tättbebyggda stadsmiljöer.

De nya enheterna styrs med intuitiva menyer och varnar vid t ex skolområde eller skarpa kurvor, vilket förbättrar uppmärksamheten och bidrar till säkrare körning. Dessutom har de funktionen Live Traffic – antingen via smartphone eller via Digital Traffic och visar smartaste rutten på kartan utifrån rådande trafikläge. Garmin DriveSmart 55 och 65 kommunicerar via den nya Garmin Driveä-appen och Garmin Drive 52 via Smartphone Link-appen. Så snart respektive app är nedladdad är navigatorn redo för trådlös kontakt med din smartphone och du får tillgång till smarta varningar, trafik- och parkeringsinformation i realtid, väderinformation mm.

Garmin DriveSmart 55 och 65 har röststyrning så att du kan behålla båda händerna på ratten. De har dessutom inbyggt Wi-Fi vilket underlättar uppdateringar av kartor och mjukvara, eftersom det inte kräver tillgång till dator.

Garmin Real Directionsä ger tydlig vägvisning med hjälp av landmärken, byggnader och trafikljus. Man kan även se omdömen från TripAdvisor för att hitta bra restauranger och hotell. Vidare ger FoursquareÒ information om miljontals nya och populära platser. Alla Garmin Drive-modeller levereras med uppdaterade kartor över hela Europa.

Den nya Drive-serien finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 1 899:- för Drive 52, 2 299:- för DriveSmart 55 och 2 899:- för DriveSmart 65.