Garmins första handhållna GPS med solenergiladdning kan erbjuda dig obegränsad batteritid och trådlös uppkoppling så att du kan vara ute ännu längre

Obegränsad batteritid i nya eTrex Solar från Garmin

Garmin lanserar idag eTrex® Solar, en lättanvänd handhållen GPS med solenergiladdning. Den senaste versionen av den beprövade och pålitliga eTrex-serien har soleneregiladdning som kan erbjuda obegränsad batteritid1 för alla som gillar vandring, geocaching och äventyr ute i naturen. Stanna ute längre och ta dig ut på de mer avlägsna stigarna med eTrex Solar. Du kan se waypoints, följa din position och hitta tillbaka till dina favoritplatser på en 2,2-tums display i hög kontrast som är enkel att läsa av även i starkt solljus.

“I över två decennier har vår ikoniska eTrex-serie varit väl känd för sina banbrytande funktioner och varit oerhört populär hos våra kunder. Att addera obegränsad batteritid med teknologi för solenergi är bara det senaste exemplet på den innovation vi strävar efter att uppnå i alla våra Outdoor-produkter. Oavsett om du ska ut på en kortare vandring eller lever ditt liv off grid är eTrex Solar den perfekta följeslagaren på ditt nästa äventyr.” –Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin

Obegränsad batteritid

Med Garmins teknologi för solenergiladdning kan eTrex Solar erbjuda obegränsad batteritid så att du kan stanan ute längre utan att behöva ladda din enhet. Du behöver inte tänka på att hitta platser där du kan ladda, låt solen göra jobbet åt dig. Med solenergiladdning kan du hålla batteriet fulladdat och även hjälp att återställa ett svagt batteri1.

Även utan solenergiladdning kan eTrex Solar användas i upp till 1 800 timmar i expeditionsläge, så att du kan göra det du älskar längre.

Håll dig uppdaterad med Garmin ExploreÔ

Använd Garmin Explore-appen då din eTrex Solar är hopparad med en kompatibel smartphone och håll dig uppdaterad, även då du befinner dig utanför mobiltäckning.

• · Moln-backup: Ta del av obegränsad lagring och ta enkelt del av kart- och trippdata, spara och dela2.
  • Planera: Utforma nästa dags resplan genom att skapa rutter i appen och sedan synkronisera dem med den handburna enheten.
  • · Smartaviseringar: Förbli ansluten när du utforskar avlägsna områden med smarta aviseringar för sms, telefonsamtal och mer när din enhet är ihopparad med en kompatibel smartphone.
  • · Geocaching Live: Ta del av automatiska cache-uppdateringar, inklusive beskrivningar, loggar och tips. Varje skatt laddas upp direkt till din profil då du är ihopkopplad med appen.
  • · Väderprognoser: Var medveten om kommande väderförhållanden med väderprognoser i realtid, då din enhet är hopparad med en kompatibel smartphone.

Hitta rätt stig

Tack vare multi-band GPS har eTrex Solar överlägsen positionsnoggrannhet och bättre spårning i mer krävande terräng än med enbart GPS. Ta del av exakt position samt din position i förhållande till olika waypoints. Likt tidigare modeller i serien har även eTrex Solar en digital kompass som ger dig en exakt kompassriktning även då du står stilla – ännu ett verktyg för att hitta rätt ute på dina äventyr. Denna handburna GPS är robust, vattentålig enligt IPX7 och framtagen för att tåla tuffa förhållanden.

eTrex Solar finns tillgänglig nu med ett rekommenderat cirkapris på 3 499 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1Obegränsad batteritid då den används i soliga förhållanden (75 000 lux)

2Ett Garmin-konto krävs för att lagra data i molnet