Navigatorerna Camper 895 och 1095 har större skärmar, förbättrat innehåll och förenklad ankomstplanering med högupplösta satellitbilder över campingplatser och andra platser

Planera för minnesvärda ögonblick med campingnavigatorerna i Garmin Camper-serien

Garmin lanserar idag två stora navigatorer på 8 och 10 tum som påminner om surfplattor. Camper 895 och Camper 1095 är framtagna för dig som älskar campinglivet. De är fullspäckade med funktioner som gör det enklare för dig som kör en husbil eller husvagn att manövrera större fordon då de rekommenderar rutter baserat på ditt fordons storlek och vikt. Förutom anpassad ruttplanering och förinlagt material som kommer väl till pass under resans gång blir ankomsten till en campingplats enklare med BirdsEye satellitbilder som visar en färgglad vy över de flesta platser, till exempel campingplatser eller parker. Det finns också möjlighet att dela skärmen så att du ser den aktiva rutten på ena sidan och kommande väderförhållanden1 på den andra.

“Vi är glada över att kunna erbjuda vår allra bästa navigation till campingentusiaster” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Få hjälp att hitta de bästa platserna att stanna på längs vägen, få information om miljözoner och ta del av färgglada satellitbilder före ankomst för att planera in de allra bästa rutterna för din husvagn eller husbil.”

Ruttplanering på ett enkelt sätt

Låt din GPS planera anpassade rutter2 baserat på ditt fordons storlek och vikt och få ökad medvetenhet om vad som finns framför dig längs rutten med aviseringar om brohöjder, viktbegränsningar, skarpa kurvor, kraftiga lutningar, skolområden och mer. Dessutom kan du använda ruttplaneraren för att hitta möjliga stopp som kan berika din resa längs vägen med rekommendationer om intressanta platser. Du kan också få förslag på mer äventyrliga rutter och vackra landskap.

Framtagen för dig som älskar campinglivet

Nya Camper 895 och Camper 1095 innehåller viktiga navigeringsfunktioner som uppgraderar upplevelsen av dina campingäventyr:

• Förinlagd användbar reseinformation som ett register över campingplatser, innehåll från ACSI™, Campercontact™, Trailer’s PARK™, omdömen från Tripadvisor® och miljontals intressanta platser från Foursquare®.
  • Green Guide från MICHELIN® finns förinlagt, här hittar du bilder, detaljerade beskrivningar och recensioner som hjälper dig att avgöra om en specifik plats är värd ett stopp.
  • Information om miljözoner finns inlagt och guidar dig rätt längs rutten.
  • Kartor över Europa och Sydafrika finns inlagt, kartuppdateringar ingår. Dessutom får du tillgång till fler nedladdningar via Garmin Express för Nordamerika, Sydamerika, Australien och Nya Zealand, Mellanöstern och Nordafrika.
  • Planera enkelt din resa i förväg med hjälp av appen Garmin Drive.
  • Med Garmin Voice Assist kan du styra din navigator med rösten och med inbyggd Bluetooth®-teknik kan du ringa och ta emot samtal hands-free då din GPS är hopparad med Garmin Drive-appen.
  • Ta emot trafikinformation i realtid, väder, bränslepriser och smartaviseringar då din enhet är hopparad med Garmin Drive-appen.

Fler möjligheter

Använd din nya Camper med ett flertal kompatibla Garmin-produkter och tjänster (köps separat) för att få mer ut av din enhet och din resa.

• Backkameror – trådlösa backkameran BC 50 eller annan kamera från tredje part3 som paras ihop med din GPS för att visa vad som finns bakom fordonet då du backar.
  • Garmin PowerSwitch – kompakt digital switch som gör det enkelt att styra fordonets 12-volts elektronik, till exempel belysning och fläktar

Camper 895 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 7 849 kronor och Camper 1095 har ett rekommenderat cirkapris på 10 099 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1Navigatorn behöver vara hopparad med appen Garmin Drive

2Inte tillgängligt på alla platser. Även om du anger egenskaperna för husbilen eller husvagnen är det ingen garanti för att egenskaperna för husbilen alltid tas med i beräkningen vid alla ruttförslag. Följ alltid alla vägskyltar och information om vägförhållanden.

3Kräver magnetiskt fäste med videoingång(säljs separat)