Avancerad smartwatch för löpning och triathlon som ger detaljerad data om din prestation

SLÅ DINA PERSONLIGA REKORD MED GARMIN® FORERUNNER® 745

Garmin lanserar idag Forerunner 745, en avancerad smartwatch med GPS som är framtagen för löpare och triathleter som vill ha detaljerad information om sin träning, träningspass i enheten, smartwatch-funktioner och ännu mer. Oavsett om du ska ge dig ut för att springa, cykla eller simma så registrerar Forerunner 745 all din statistik och analyserar din data för att hjälpa dig att nå dina träningsmål. Den har ett flertal inbyggda aktivitetsprofiler såsom triathlon, simning i bassäng, löpning på bana och ännu mer. Du kan enkelt växla mellan aktiviteter genom endast ett knapptryck under din aktivitet och även bygga dina egna träningspass.

“I åratal har många atleter förlitat sig på Forerunner 735XT då de tränar och vi är glada över att nu kunna lägga in ännu fler uppdateringar och funktioner i Forerunner 745,” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Forerunner 745 registrerar varje svettig löptur, skumpiga cykelturer i skogen och långa simturer samtidigt som den levererar avancerade data gällande prestation som våra kunder lärt sig känna igen och som de förlitar sig på. Den ger också förslag på dagliga träningspass, har en förbättrad återhämtningsrådgivare och förbättrade funktioner för att registrera hälsa, allt för att hjälpa löpare och triathleter att prestera ännu bättre.”

För att hjälpa dig att förbereda dig bättre inför ett lopp eller en tuffare träningsperiod har Forerunner 745 avancerade verktyg från Firstbeat Analytics, däribland VO2 max, träningsmängd, träningsstatus samt aerob och anaerob träningseffekt. Du kan även få förslag på dagliga träningspass för både löpning och cykling direkt i din klocka, baserat på din träningsmängd och VO2 max. Om du dessutom använder vår Running Dynamics Pod eller ett kompatibelt pulsband såsom nya HRM-Pro, kan du få ännu mer data och se alla sex värden för löpdynamik; kadens, steglängd och ännu mer – direkt på klockan. Forerunner 745 har också avancerad dynamik som hjälper dig vid cykling och simning. Då du cyklar registreras data som balans höger/vänster, hur länge du sitter ner, förhållande till pedalcentrum samt kraftfas1.Då du simmar mäter Forerunner 745 distans, simtag, tempo, personliga rekord och ännu mer. Du får reda på hur lång tid som behövs för återhämtning, baserat på hur tufft ditt senaste träningspass var. Klockan tar också med andra faktorer som påverkar din återhämtningstid - stress, sömn och daglig aktivitet – och justerar återhämtningstiden på klockan. Det ökar förutsättningarna för att du ska få ut ännu mer av din träning.

Med Forerunner 745 kan du synkronisera träningspass som du kört både utomhus och inomhus från Garmin Connect™ eller andra träningsappar, bland annat TrainingPeaks® och TrainerRoad, direkt till klockan. Forerunner 745 är också kompatibel med Garmin Coach, kostnadsfri träningsplanering som baseras på dina mål och din prestation. Med Garmin kan du träna med 5 eller 10 kilometer samt halvmaraton som mål med hjälp av tre löparcoacher – Jeff Galloway, Greg McMillan och Amy Parkerson-Mitchell – som guidar och motiverar.

Innan du ger dig ut på en löp- eller cykeltur kan du planera och ladda ner rutter genom att skapa banor i Garmin Connect, där Trendline™ popularity routing används för att ta fram den bästa rutten på vägar eller stigar. Förslaget är baserat på de vägar eller stigar där många andra människor har kört eller sprungit. Om du hellre använder dig av plattformar som Strava2 och Komoot så kan du skapa rutter där som sedan sömlöst synkroniseras till Forerunner 745.

Njut av din favoritmusik då du springer utan att ta med din telefon. Forerunner 745 kan lagra upp till 500 låtar och du kan synkronisera spellistor från utvalda leverantörer av musikstreaming3, såsom Spotify®, Amazon Music och Deezer, eller föra över musik från en dator. Dessutom kan du stanna för att köpa en dricka eller något att äta under din träning och enkelt betala med klockan via Garmin Pay, vår kontaktlösa betalningslösning4.

Forerunner 745 är framtagen för att användas varje dag, dygnet runt. Den har funktioner som mäter din hälsa; en Pulse Ox sensor5 vid handleden ger dig en tydligare bild över hur du sover och även hur väl du anpassar dig till höjdförändringar. Energimätaren Body Battery™ mäter dina energinivåer för att hjälpa dig att hitta den bästa tiden för aktivitet och vila. Dessutom finns det möjlighet för kvinnor att registrera sin menstruationscykel för att bättre kunna planera sin träning och kommande tävlingar baserat på var i menstruationscykeln man befinner sig.

Med Forerunner 745 kan du alltid välja att vara uppkopplad. Ta emot sms och se uppdateringar från sociala medier, mail och ännu mer direkt på din handled. Det finns inbyggda funktioner för spårning och händelsedetektering, som kan vara användbara oavsett om du tränar ensam eller med vänner. Med hjälp av LiveTrack kan du låta nära och kära följa dig på din löprunda eller cykeltur.6 Då ditt träningspass är avslutat i Foreunner 745 laddas det automatiskt upp till Garmin Connect.

Forerunner 745 har upp till 1 veckas batteritid i smartwatchläge, upp till 16 timmar i GPS-läge och upp till 6 timmar i GPS-läge med musik. Den finns tillgänglig nu i färgerna svart, tropikgrön, magmaröd eller vit med ett rekommenderat cirkapris på 5 899 kronor

1 Då den är hopparad med en kompatibel kraftmätare

2 Prenumeration krävs

3 Premiumabonnemang hos en tredjeparts musikleverantör krävs

4 Visa vilka länder, betalningsnätverk och banker som det här fungerar med för närvarande.
5 Det här är inte en medicinsk enhet och den är inte avsedd att användas vid diagnos eller övervakning av medicinska tillstånd, se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoximetri är inte tillgängligt i alla länder.

6 Då den är hopparad med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble. För att se vilka krav och begränsningar som gäller för säkerhets- och spårningsfunktioner, se Garmin.com/safety