Smart allt-i-ett-cykel som erbjuder en exakt, realistisk och tyst cykelupplevelse – som dessutom enkelt kan justeras så att flera kan dela på cykeln

Ta med dig känslan av att cykla utomhus in med Tacx NEO Bike Plus från Garmin

Garmin lanserar Tacx® NEO Bike Plus, en smart och användarvänlig inomhuscykel som ger en realistisk vägkänsla, simulerade lutningar och förbättrad virtuell växling. Tacx NEO Bike Plus erbjuder en tyst cykelupplevelse med exakt kraft, fart och kadens – även vid sprint. Tacx NEO Bike Plus kan enkelt justeras för att motsvara inställningarna på din utomhuscykel och är framtagen för att kunna användas av flera olika personer. Då den är hopparad med appen Tacx Training1 på en kompatibel smart enhet är det dessutom möjligt att följa strukturerade träningspass, delta i professionella tävlingar och köra fängslande Tacx-filmer från några av de vackraste banorna runt om i världen.

"Vi är glada över att kunna erbjuda nya innovativa Tacx NEO Bike Plus. Den är en av den mest anpassningsbara cykeln bland smarta cyklar och ger en episk upplevelse av din cykeltur” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Tacx NEO Bike Plus ger exakta prestationsdata, har en anpassningsbar design och tillgång till hundratals träningsfilmer från hela världen via appen Tacx Training. Med denna cykel kommer du att kunna uppleva episka cykelturer, ta dig uppför tuffa stigningar och samla på dig dina mil året runt – hemma.”

En cykeltur med äkta vägkänsla, inomhus

Tacx NEO Bike Plus tillhandahåller avancerad tränings- och prestationsdata och är framtagen för att få varje tur inomhus att kännas som om du cyklade utomhus.

• Växla över till en annan växel med bara ett fingertryck på ett verklighetstroget sätt med nya programmerbara växelreglage för SHIMANO, SRAM eller Campagnolo.
  • Upplev känslan av att cykla på olika vägar, som kullersten och grus, då du har kopplat upp dig mot appen Tacx Training eller en annan kompatibel tredjeparts-app.
  • Dynamisk tröghet gör att du kan upprätthålla en känsla av framåtrörelse baserat på hastighet och lutning.
  • Exakt efterlikning av körning i nedförsbacke med en simulering av nedförslutningen då cykeln är ansluten till en extern strömkälla.
  • Mät positionen av vänster och höger ben för att bättre kunna analysera din trampteknik och därmed kunna utveckla ett mer effektivt pedaltag.

Exceptionell design

Genom en exakt effektmätning inom 1% - och dessutom pålitliga konsekventa mätningar av fart och kadens – ger Tacx NEO Bike Plus dig en tydlig bild av din prestation. Tacx NEO Bike Plus har en välbalanserad design som säkerställer maximal stabilitet och är en av de tystaste inomhuscyklar som finns tillgänglig. Den är redo för varje sprint, upp till 2 200 watts. Dessutom kan cyklister träna inomhus för att bättre klara branta backar utomhus eller bygga upp intensiteten vid ett träningspass inomhus genom att träna i realistiska simulerade lutningar upp till 25%.

Tacx NEO Bike Plus är justerbar och framtagen för att kunna passa flera tränande i hushållet. Fem olika vevarmslängder erbjuder en exakt och personligt anpassad cykel. Justera enkelt sadelns och styrets läge in på millimetern för rätt inställning och bekvämare cykling som efterliknar din utomhuscykels inställningar. Dessutom får du inbyggda interaktiva fläktar som styrs automatiskt av din kraft eller puls.

Koppla upp dig och prestera

Med en integrerad display på 4.5 tum och två USB-uttag kan du använda appen Tacx Training och andra populära träningsplattformar i din smartphone, surfplatta eller dator och även följa din prestation på din Garmin Edge® cykeldator. Med ett premiumabonnemang i appen Tacx Training, kan du utmana dig och få mer ut av din träningsupplevelse inomhus med hjälp av fler än 250 videos från olika platser runt om i världen och kan även gå med i utmaningar som “Ride with the Pros” som innefattar exklusiva videos med Garmins sponsrade team. Följ strukturerade träningspass, tävla mot motståndare i realtid, ladda upp GPS-data, cykla med 3D-kartor och ännu mer. Efter avslutad cykeltur finns all din prestationsdata i appen Garmin Connect™ där du enkelt ser statistik, kartor och har möjlighet att analysera dina framsteg var du än befinner dig.

Tacx NEO Bike Plus finns tillgänglig inom kort hos utvalda återförsäljare och har ett rekommenderat cirkapris på 42 899 kronor. Besök Garmin.se för att läsa mer om Tacx NEO Bike Plus.

1 Ett Tacx Premium- eller Premium HD-abonnemang krävs