Världens minsta cykeldatorer med GPS Edge® 20 och Edge® 25 från Garmin®

Världens minsta cykeldatorer med GPS Edge® 20 och Edge® 25 från Garmin®

Garmin presenterar nu Edge 20 och Edge 25. Små kompakta cykeldatorer med smarta funktioner som är enkla att använda. Cykeldatorerna med GPS som är världens minsta registrerar tid, distans, fart, total stigning och position. Edge 25 har dessutom uppkopplade funktioner så att du kan dela informationen från din runda med vänner och familj samt på sociala medier. Edge 25 kan även kopplas ihop med pulsmätare och fart/kadenssensor1 så att du kan få ut ännu mer av din cykeltur. Med logiska menyer på en tydlig display är Edge 20 och 25 mycket enkla att använda och att läsa av.

– Utrymmet på en cykel är ofta begränsat, därför är Edge 20 och 25 de optimala cykeldatorerna för den som har ont om plats utan att man förlorar värdefulla funktioner, säger Dan Bartel, försäljningschef för Garmin International.

– Edge 20 och 25 registrerar viktig data som tid, distans, hastighet, stigning och position i en liten men kraftfull enhet.

Vattentät (IPX7) och med en vikt på endast 25 gram är Edge 20 och 25 extremt små och tåliga och idealiska för både resor, träning och daglig cykling. Menyn är enkel att förstå och det är enkelt att starta, spara och dela dina aktiviteter. Båda har GPS- och GLONASS-mottagare för att snabbt få mottagning och kunna registrera din cykeldata. Båda har en batteritid på upp till 8 timmar. Edge 25 är ANT+-kompatibel och kan kopplas ihop med pulsband och fart/kadenssensor för ytterligare data. Ihopkopplad med en kompatibel Bluetooth® -telefon2 kan Edge 25 föra över aktiviteter till Garmin Connect™ för analyser, delning på sociala medier och med den nya LiveTrack-funktionen kan dina vänner och din familj följa dig i realtid. I Garmin Connect kan du även ladda ner rutter och tävla mot andra cyklister som kört samma rutt. Edge 20 kan kommunicera med Garmin Connect på PC och Mac via kabel.

Edge 20 och Edge 25 beräknas finnas tillgängliga i juli 2015 till ett rekommenderat cirkapris på 1 299:- respektive 1 699:-

1 Pulsband och fart/kadenssensor säljs separat.
2 Se Garmin.com/BLE för lista på kompatibla telefoner.