En instegsmodell till vívomove-serien som kombinerar det traditionella utseendet i en analog klocka med de smarta funktioner för hälsa och träning som finns i en smartwatch

vívomove Sport – en smartwatch från Garmin som är en tidlös kombination av mode och smarta funktioner

Garmin lanserar idag vívomove® Sport, en smartwatch med analoga visare och en dold touchskärm. Designad för dig som vill ha en snygg och modern klocka samtidigt som du har koll på din träning och hälsa. vívomove Sport är fullspäckad med funktioner inom träning och hälsa, bland annat funktionen Body BatteryTM som mäter dina energinivåer, stressmätning, avancerad sömnmätning, inbyggda sportappar med ansluten GPS och ännu mer. vívomove Sport finns i nya härliga färger och är den ultimata accessoaren inom wellness. Den är dessutom prisvärd med ett rekommenderat cirkapris på endast 1 949 kronor.

“vívomove-serien är en unik produktserie inom Garmins familj av wearables och vi är glada över att kunna utvidga den med vívomove Sport” säger Susan Lyman, global marknadschef på Garmin. “En smartwatch fyller bara sin funktion då den används och bärs på handleden och vi vet att många människor fortfarande vill ha det traditionella utseendet med riktiga visare i en klocka. vívomove Sport erbjuder det bästa av båda världarna till ett attraktivt pris.”

Snygg och stilren

vívomove Sport ser ut som en traditionell klocka men innehåller en smartwatch viktiga funktioner. Den har riktiga tickande klockvisare och en dold display som endast visas vid behov. Interagera med touchskärmen, så flyttar visarna sig åt sidan.

vívomove Sport erbjuder en känsla av lyxig bekvämlighet och komfort. Vill du göra din klocka ännu mer personlig så kan du välja att mixa armband och boett med Garmins ”Your Watch Your Way” på Garmin.se.

Hälsa och välmående

Lär känna din kropp bättre med ett brett urval av Garmins branschledande hälsofunktioner för välmående.

• vívomove Sport gör dig mer medveten om din hälsa genom att mäta andning, Pulse Ox1, stress, avancerad sömnregistrering (med sömnstadier), loggning av vätskeintag och pulsmätning dygnet runt (med möjlighet att ställa in aviseringar vid höga eller låga värden)2.
  • Funktionen för energiövervakning, Body BatteryTM, visar din kropps energinivå och kan hjälpa dig att planera in när det är bäst tid att träna eller dra igång större projekt och även se när det är dags att dra ner på tempot.
  • Funktioner för kvinnors hälsa, inklusive registrering av menscykel och graviditetskalender, hjälper kvinnor med möjligheten att logga symptom tillsammans med sin hälso- och träningsdata i Garmin ConnectTM-appen.
  • Andningsövningar guidar dig till ökat fokus och minskad stress.

Sportig klocka

Det hörs på namnet, vívomove Sport passar lika bra på gymet som när du är ute på stan med dina vänner och innehåller ett flertal funktioner för att möjliggöra en aktiv livsstil.

• Har inbyggda sportappar för yoga, styrketräning, Pilates, konditionsträning, löpband, cykling och ännu mer.
  • Anslut GPS:en i din kompatibla smartphone för att registrera distans och tempo vid promenader, löprundor och cykelturer utomhus.
  • Följ din aktivitet dygnet runt – steg, förbrända kalorier, intensiva minuter och ännu mer.
  • Säkerhets- och spårningsfunktioner skickar ett meddelande med din position till dina nödkontakter3 så att du kan känna dig trygg när du är ute.

Framtagen för att användas varje dag

vívomove Sport har en unik design som gör att du diskret kan vara uppkopplad då den är hopparad med en kompatibel smartphone.

• Batteritid på upp till 5 dagar i smartwatchläge med upp till en extra dag i klockläge (endast visare).
  • Smartaviseringar vid inkommande samtal, sms, uppdateringar på sociala medier och andra aviseringar. AndroidTM-användare kan även svara på sms. Få en översikt över vad som händer under dagen med en dedikerad kalenderskärm.
  • All data om din träning och hälsa finns samlad i appen Garmin Connect, där du kan få kontakt med andra, delta i utmaningar och dela med dig om du vill.
  • vívomove Sport kan användas med både Android och Apple® smartphones.

vívomove Sport har ett rekommenderat cirkapris på 179.99€ och finns tillgänglig nu på Garmin.se. Den kommer att visas upp upp i Garmins monter på årets Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas, 5-8 januari..

1 Detta är inte en medicinsk enhet och den är inte avsedd att användas för att diagnostisera eller mäta medicinska tillstånd; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox är inte tillgängligt i alla länder.

2 Se Garmin.com/ataccuracy

3 Då den är ihopparad med en kompatibel smartphone. För krav och begränsningar gällande säkerhets- och spårningsfunktioner, se Garmin.com/safety.