GARO lanserar historisk dosa i ny tappning

GARO lanserar historisk dosa i ny tappning

Nu lanseras en av GAROs äldsta egentillverkade produkter i ett nytt utförande, designad med inspiration från GAROs långa historia.

De nya gjutna dosorna LOCUS är ett efterlängtat tillskott till marknaden för kopplingsdosor. Utvecklade för att klara av tuffa väderförhållanden och krävande miljöer är de anpassade för såväl arktisk kyla som tropisk värme. Med sin höga kapslingsklass och slagtålighet passar de perfekt till utmanande omgivningar som järnvägstunnlar, hamnar och gruvor eller liknande där det kan uppstå hårt slitage och stora påfrestningar.

Den funktionella dosan går enkelt att anpassa till varje specifikt tillfälle. Med hjälp av bland annat ställbara metriska förskruvningar, fyra eller fem kabelutgångar, plats för snabbplint och flexibel förskruvning mellan 8-16 mm går det att spara både tid, pengar och plats.

”Med de nya LOCUS-dosorna effektiviserar GARO sitt sortiment inom kopplingsdosor och möter marknadens behov av lättinstallerade och tidseffektiva dosor som till skillnad från tidigare nu lanseras i mm gänga vilket ökar bredden på potentiella tillbehör”, kommenterar Robert Nydén, Product Manager.

För mer information:
Robert Nydén, Product Manager +46 (0)76 135 97 09
Cathrine Andersson, Marketing Manager + 46 (0)72 995 17 76

Ämnen

GARO AB (publ) org. nr 556071–7772 är ett företag som under eget varumärke utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. GAROs kunderbjudande är att tillhandahålla helhetslösningar inom produktområdena Installation, E-mobility, Projekt och Tillfällig el med fokus på elsäkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. GARO grundades 1939, har sitt huvudkontor i Gnosjö och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i sex länder med cirka 500 anställda. Bolagets produktionsenheter i Sverige ligger i Gnosjö och Värnamo samt i Polen i Szczecin. GAROs omsättning under 2021 uppgick till 1 296 Mkr. GARO är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”GARO”. För mer information, se www.garo.se

Cathrine Andersson

Presskontakt Marketing Manager Marketing 072 995 17 76

GARO – ett Gnosjöföretag i elbranschen

GARO AB (publ) org. nr 556071–7772 är ett företag som under eget varumärke utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. GAROs kunderbjudande är att tillhandahålla helhetslösningar inom produktområdena Installation, E-mobility, Projekt och Tillfällig el med fokus på elsäkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. GARO grundades 1939, har sitt huvudkontor i Gnosjö och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i sju länder med cirka 480 anställda. Bolagets produktionsenheter i Sverige ligger i Gnosjö och Värnamo samt i Polen i Szczecin. GARO är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”GARO”. För mer information, se www.garo.se

GARO AB
Södergatan 26