Miljöpris till Sandvikens återvinningscentral

Sandvikens kommun ger årets miljöpris till återvinningscentralen i Sandviken med motiveringen ”för ett professionellt bemötande och vägledning som lotsar oss rätt i sorteringsdjungeln”.

– Vi är stolta över vår återvinningscentral och arbetar hela tiden med att höja servicenivån och göra det enkelt för våra besökare. Det är roligt att det uppmärksammas, säger Andreas Dahlman arbetsledare på återvinningscentralen i Sandviken.

I samband med Sandvikens kommunfullmäktiges möte på måndag kväll delade Sandvikens kommun ut årets miljöpris till Gästrike återvinnare. Beslutet blev klart efter att flera nomineringar kommit in rörande återvinningscentralen i Sandviken och framför allt den personal som jobbar där.

Sandviken kommuns årliga miljöpris delas ut till den eller de som har gjort något speciellt för att förbättra miljön i kommunen.

– Det ska vara kul att återvinna! Det vill vi också skapa förutsättningar för på våra återvinningscentraler, säger Peter Tham, chef återvinningscentraler, Gästrike återvinnare som stolt tog emot priset i Sandvikens kommunhus.

Återvinningscentralerna är Gästrike återvinnares mest publika ytor. Under 2012 hade Gästrike återvinnare över 370 000 besök på de sammanlagt 13 återvinningscentralerna i Gävle, Hofors, Ockelbo, Sandviken och Älvkarleby kommun.

• sandviken
  • sopor