Ärtburgare på lokala gula ärtor vann Matverk Västmanland 2017

Bo Masser på Gilla Grilla och Per-Anders Roslund på Roslunds potatis har samarbetat, vilket är just det innovationstävlingen Matverk belönar. deras nya produkt är en ärtburgare som vann juryns gillande när Västmanland utsåg sin vinnare i Matverk. ärtburgaren kommer nu att bedömas av en riksjury, både smak och marknadspotential, och tävlar därmed mot övriga landskapsvinnare i Matverk 2017. Vinnare utses under Forum Nyköping, den 28 till 29 mars 2017.

Rosie Fränneby, från Bondens Butik och Smaka på Västmanland var tävlingsledare, och mycket nöjd med resultatet. Juryns motivering lyder:

”Den vinnande produkten har en regional förankring i ett omsorgsfullt val av råvaror. Produkten känns genuin och tillverkad med ett gediget hantverkskunnande med respekt för hantverket och råvarorna. Burgare på Gula Ärtor har en potential att nå ut på marknaden och med sin breda kvalité passa som både huvudråvara och tillbehör till dagens alla måltider, helt enkelt ett klimatsmart val”.

Kontakt vinnarlaget Ärtburgare från Västmanland
Bo Masser på Gilla Grilla