Upplev Gävle hamn på hamnens dag den 13 maj

Upplev Gävle hamn på hamnens dag den 13 maj

Lördag den 13 maj mellan klockan 09:30-16:00, öppnar hamnen upp och välkomnar allmänheten in till hamnområdet för att fira hamnens dag. Senast hamnens dag genomfördes var 2016 och över 1000 gäster besökte hamnen.

Gävle Hamn AB erbjuder gratis resa med rälsbuss, båt eller buss till hamnområdet. Varje besökare kan enkelt välja den tid och det transportmedlet som passar bäst.

Dagen kommer fyllas av roliga aktiviteter, framträdanden och shower. Ansiktsmålning, teater och fiskdamm för barnen. Man kommer kunna utforska truckar och kranar på nära håll. Gå ombord på spännande båtar. Följa med på guidade turer. Fika i anrik tågmiljö och äta gott från grillen eller om man föredrar något havsinspirerat från matstånden.

Dessutom kommer det även bjudas på utställning, kaffe, havsinspirerad bio och aftersail i stan, på eller nära Södra Skeppsbron, där både båt och bussar utgår ifrån. Rälsbuss kan du åka från centralstationen.

Besök Gävle hamn och umgås med familj och vänner. Upptäck, upplev och utforska. Det bjuds på något för alla åldrar.

Mer information, programpunkter och tidtabeller finns här: Hamnens Dag 2023 - Gävle Hamn (gavlehamn.se)