Gavlegårdarna släpper tio nya lägenheter på Gävle Strand

Gavlegårdarna släpper tio nya lägenheter på Gävle Strand

Lägenheterna är belägna på plan fyra i det nyproducerade huset på Wilhelmina Skoghs Gata 3 på Gävle Strand. Alla lägenheter är tillgänglighetsanpassade, har hög standard med bland annat terrasser och vissa av lägenheterna har en takhöjd på upp till 4,5 m. Då det på plan E till 3 i huset bedrivs ett vård- och omsorgsboende av Omvårdnad Gävle är Gavlegårdarnas tio lägenheterna på plan 4 avsedda för hyresgäster 55 år eller äldre. De tio lägenheterna är fördelade på fyra ettor, fyra tvåor och två treor.

-  Vi bygger vidare på stadsdelen och är stolta att kunna erbjuda attraktiva lägenheter i ett av Gävles mest snabbväxande och populära områden i Gävle, säger Mattias Janson, byggprojektledare Gavlegårdarna. Lägenheterna är ljusa och fina med väl tilltagna uteplatser som vi tror kommer att tilltala många i målgruppen 55 plus.

Gavlegårdarna har under en femårsperiod åtagit sig att bygga 750 nya lägenheter i Gävle. Utöver Etapp 3 på Gävle Strand pågår Etapp 5 som vid sitt färdigställande kommer att generera ytterligare 68 stycken lägenheter, tre lokaler samt ett gruppboende med sex lägenheter på Gävle Strand. På andra sidan Gavleåns utlopp pågår förberedandet av marken på den forna Läkeroltomten där Gavlegårdarna planerar att uppföra 750 lägenheter – preliminär byggstart är 2017.