Tickselbo i Sätra, Gavlegårdarnas första trygghetsboende, byggdes för tio år sedan

Gavlegårdarnas första trygghetsboende firar 10 år

2013 flyttade de första gästerna in på Tickselbo i Sätra, Gavlegårdarnas första trygghetsboende. Imorgon firar vi tioårsjubileum!

Ett trygghetsboende är ett boende med extra hög tillgänglighetsanpassning. I boendet finns gemensamhetslokaler för umgänge och aktiviteter. Här finns också en anställd trivselvärd som hjälper till med att samordna och arrangera aktiviteter. Det finns även tillgång till samlingslokal, gästlägenhet, bastu, relax och uterum.

-Vi är stolta över möjligheten att kunna erbjuda boenden som passar våra hyresgäster i livets alla lägen, allt från studentboenden till trygghetsboenden. Det känns roligt att få fira med våra hyresgäster, det är ju dom som gör våra fastigheter till hem. Här på Tickselbo ges möjlighet att umgås och vara del av att socialt sammanhang på ålderns höst, säger Cathrine Holgersson, VD, Gavlegårdarna.

Firandet av 10 års jubileet sker fredagen den 25 augusti klockan 11.00 – 14.00 på Rullstensvägen 16 (bakom Sätra Centrum). På plats finns representanter och hyresgäster från Tickselbo.
Media är välkomna att delta.

OBS! Vid regn ställs evenemanget in.