Vi Treffas i Sätra – Helt ny lekpark invigs idag!

Vi Treffas i Sätra – Helt ny lekpark invigs idag!

Måndag 9 oktober klockan 16.00 – 18.00 firar det allmännyttiga fastighetsbolaget Gavlegårdarna tillsammans med barn och ungdomar invigningen av en helt ny lekpark i Sätra.

På området finns bland annat multisportarena, grillplats, studsmatta, linbana, utegym och massor av annat roligt. Platsen blir en trivsam mötesplats för boende i Sätra och namnet har valts ut från de namnförslag som fritidsgårdarna i området lämnat. Det här är den sista etappen i stadsdelsförnyelsen av Sätra som Gavlegårdarna genomfört etappvis sedan 2009.

-Vi tog i ett tidigt skede hjälp av barnen och ungdomarna i området för att få in önskemål om hur lekparken skulle se ut. Sen bad vi om hjälp med namnförslaget nu också, cirkeln sluts och stadsdelsförnyelsen i Sätra som pågått i över tio år är nu klar, säger Iris Karamehmedovic, avdelningschef på Gavlegårdarnas underhållsavdelning och sedan 2011 en av projektledarna i stadsdelsförnyelseprojektet.

Stadsdelsförnyelseprojektet som pågått sedan 2009 har berört runt 700 bostäder och omfattat allt från lägenhetens standard och husets funktioner till områdets utemiljöer. Målet med denna sista etapp av tolv har varit att skapa ytterligare möjligheter för umgänge på en plats som redan idag är en naturlig samlingsplats för familjer.

Under firandet spelar Treffens ungdomar en basketmatch mot personal från Gavlegårdarna. I samband med matchen avslöjar vi också namnet på lekplatsen. På plats finns representanter från Gavlegårdarna och fritidsklubben Treffen.

Media är välkomna att delta i firandet.

När: 9 oktober 2023, klockan: 16.00 – 18.00

Var: Vid Gråstensvägen 19, Sätra