Årets risigaste nyhet - Blå Band Risotto med doft av Italien

Konsumtionen av vegetarisk mat har vuxit starkt de senaste åren och trenden förväntas fortsätta. Man vill äta mer grönsaker och mindre kött. Vi ser dessutom en trend hos konsumenter att välja alternativ som går snabbt att tillaga, gärna under 30 minuter och de mindre hushållen ökar konstant vilket ökar efterfrågan på lite mindre förpackningar.

Blå Band lanserar därför nu två krämiga och välsmakande Risotto. De finns i smakerna Sparris och Kantarell och innehåller äkta sparris och kantareller, risottoris av hög kvalitet, ost, lök, vitlök och vitt vin. Risotton är enkel att tillaga, tillsätt endast vatten så har du en måltid för 2-3 personer klar på 20 minuter. Risotton är både vegetariska och laktosfria.

Blå Band Risotto Kantarell och Sparris finns att köpa i butik från vecka 11 2018 med ett rekommenderat försäljningspris på 28,90 kr.

Blå Band Kantarell Risotto En krämig & fyllig risotto med kantarell

Blå Band Sparris Risotto En krämig & fyllig risotto med sparris

För mer information, kontakta:

Malin Hult, Marketing Manager, malin_hult@continentalfoods.eu, tel. +46 46-18 08 00

Anna Lindholm, Brand Manager, Anna_Lindholm@continentalfoods.eu, tel. +46 46-18 08 00

• snabbt&lätt
  • kantarell
  • sparris
  • laktosfritt
  • laktosfri
  • vegetariskt
  • vegetarisk
  • friluftsliv
  • risotto
  • blå band
  • snabbt och lätt

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag. Mat är vår passion och vi känner våra konsumenter och deras behov. Innovation och nya lösningar ligger oss varmt om hjärtat och vi utvecklar ständigt vårt sortiment. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år.

Continental Foods Sweden har många välkända varumärken på den svenska dagligvarumarknaden och restaurang & storkök. Blå Band, Bong, Varma koppen och Bong Touch of Taste är exempel på några av dessa varumärken. Våra varumärken genomsyras av en lång svensk mattradition där Gustaf Bong startade sin småskaliga livsmedelsproduktion redan år 1890. Continental Foods Sweden har idag ca 70 anställda med huvudkontor i Lund.