Bong Touch of Taste lanserar fond med asiatiska smaker

Marknadsledaren inom fond och buljong, Bong Touch of Taste lanserar två nya fonder: Bong Touch of Taste Asian fond Red and Hot med smak av ingefära, chili och vitlök samt Bong Touch of Taste Asian fond Green and Fresh med smak av lime, koriander och citrongräs.

-Den asiatiska matlagningstrenden är starkare än någonsin, säger Kristofer Malmström, Brand Manager för Bong Touch of Taste. Förutom t ex thaimat, kinesiskt och sushi ser vi en stark trend för bland annat koreansk och filippinsk matlagning.

Fond är reducerad buljong och används traditionellt för att smaksätta grytor, såser, soppor, marinader, wok mm.

-De nya fonderna riktar sig främst till dem som uppskattar det asiatiska köket men vi är också övertygade om att de kommer att tilltala dem som generellt uppskattar starka kryddor, såsom chili och ingefära, i sin matlagning. De nya fonderna passar också dem som lagar mycket vegetarisk mat, säger Kristofer Malmström, Brand Manager för Bong Touch of Taste.

De två nya fonderna finns att köpa i dagligvaruhandeln från och med den 14/8-2017.

Bong Touch of Taste Asian fond Red and Hot med smak av ingefära, chili och vitlök.

"En intensiv fond med tydlig hetta från röd chili, kryddig vitlökskaraktär samt ett balanserat inslag av ingefära."

”En fräsch och syrlig fond med tydlig smak av lime, där toner från citrongräs och koriander ger en genuint frisk karaktär.”

Kontaktperson:

Kristofer Malmström, Brand Manager Bong Touch of Taste

E-mail: Kristofer.malmstrom@continentalfoods.eu

Hemsida:

www.touchoftaste.se

www.continentalfoods.se

• Mat, dryck

Continental foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag. Mat är vår passion och vi känner våra konsumenter och deras behov. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år. Våra varumärken är bl. a. Blå Band, Bong, Varma koppen och Bong Touch of Taste. Continental foods Nordic med huvudkontor i Lund, har ca 70 anställda och omsätter ca 500 miljoner sek.

Malin Hult

Presskontakt Nordic Marketing Director Marketing & Innovation +46 46 18 08 00