Bong Touch of Taste satsar på veganmärkning

Marknadsledaren inom fond och buljong, Bong Touch of Taste, satsar på veganmärkning. Vegan-symbolen är en garanti för att produkten inte innehåller några animalier.

-I vårt breda sortiment av fond har vi sedan länge ett antal fonder som är helt veganska. För att underlätta för kunden väljer vi nu att sätta en vegan-symbol på dessa fonder. Vi vet att det är en märkning som är efterfrågad, säger Kristofer Malmström, Brand Manager för Bong Touch of Taste.

Vegan-symbolen innebär att produkten är helt vegansk. Fonderna som får den nya vegan-symbolen är Bong Touch of Taste Grönsaksfond, Ekologisk Grönsaksfond, Kantarellfond, Brynt Schalottenlökfond, Asian fond Red and Hot samt Asian fond Green and Fresh.

-Fler konsumenter än någonsin efterfrågar vegetariska och veganska alternativ. Vår förhoppning är att den nya vegan-märkningen kommer att göra det lite lättare för kunden att hitta våra veganska fonder, säger Kristofer Malmström, Brand Manager för Bong Touch of Taste.

Fond är reducerad buljong och används traditionellt för att smaksätta grytor, såser, soppor, marinader, wok mm. Bong Touch of Taste står för hög kvalité och matglädje och är marknadsledande inom fond och buljong på den svenska dagligvaruhandeln.

För mer information, kontakta:

Kristofer Malmström, Brand Manager Bong Touch of Taste

kristofer_malmstrom@continentalfoods.eu

mob. +46 768 499 889

www.touchoftaste.se

www.continentalfoods.se

• vegetariskt
  • vego
  • veganmärkning
  • droppa i och smaka av
  • touch of taste
  • bong touch of taste
  • bong
  • smaksättaren
  • matlagningsfond
  • fond
  • buljong

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag. Mat är vår passion och vi känner våra konsumenter och deras behov. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år. Våra varumärken är bl. a. Blå Band, Bong, Varma koppen och Bong Touch of Taste. Continental Foods Nordic med huvudkontor i Lund, har ca 70 anställda och omsätter ca 500 miljoner SEK.