En smak av Thailand - Mrs Cheng’s lanserar Thai Yellow Curry grytbas

Mat från Thailand toppar listan över svenskarnas favoritmat med ursprung i Asien.

-Den asiatiska smaktrenden är fortsatt mycket stark i Sverige. Det är med stor glädje som vi fortsätter att utveckla vårt marknadsledande sortimentet av Mrs Cheng’s grytbaser med autentiska thailändska smaker säger Kristofer Malmström, Brand Manager för Mrs Cheng’s på Continental Foods Sverige.

Sedan tidigare finns även smakerna ”Panaeng Curry”, ”Red Curry”, ”Green Curry”, ”Satay Curry” samt ”Massaman Curry” (400 ml, för 3-4 pers).

Samtliga curries från Mrs Cheng’s behöver bara värmas upp i t ex en kastrull. Tillsätt 300 g av önskad proteinkälla eller grönsaker och koka upp i ca 10 minuter.

-Alla våra grytbaser från Mrs Cheng’s är tillagade med utvalda ingredienser och innehåller inga tillsatser. De går snabbt att tillaga, bara 10 minuter, och smakar precis som en thailändsk currygryta ska göra.

Mrs Cheng’s Thai Yellow Curry finns i butik från vecka 4. Rekommenderat pris är 35:95 SEK.

• mrs chengs
  • grytbas
  • yellow curry
  • thai curry

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag. Mat är vår passion och vi känner våra konsumenter och deras behov. Innovation och nya lösningar ligger oss varmt om hjärtat och vi utvecklar ständigt vårt sortiment. Vi tror starkt på lokala varumärken – några av dem har funnits i över 100 år.

Continental Foods Sweden har många välkända varumärken på den svenska dagligvarumarknaden samt restaurang & storkök. Blå Band, Bong, Varma koppen, Mrs Cheng's och Bong Touch of Taste är några exempel. Våra varumärken genomsyras av en lång svensk mattradition där Gustaf Bong startade sin småskaliga livsmedelsproduktion redan år 1890.

Continental Foods Nordic med huvudkontor i Lund, har ca 70 anställda och omsätter ca 500 miljoner SEK.