Grötig nyhet - Varma Koppen Mellanmålsgröt med smak av frukt och bär

Gröt har alltid varit ett populärt livsmedel som mättar och ger energi samtidigt som det är både gott och nyttigt. Gröt innehåller massor av fibrer som stärker både mage och hjärta och är fullspäckad med vitaminer och mineraler. Och gröt har aldrig varit mer trendigt än nu. Vi ser gröt ta plats på menyerna på de chicaste restaurangerna och caféerna i storstäder som New York, Berlin och London, där man kan äta gröt både till frukost, lunch och middag. Eller som ett perfekt mellanmål.

• -Vi ser också en stark trend att konsumenter väljer mer hälsosamma mellanmål med låg sockernivå samtidigt som man vill ha en snabb och enkel lösning, säger Malin Hult, Nordic Marketing Manager på Continental Foods.
  • -Dessutom ska det såklart smaka riktigt gott, vilket vi verkligen tycker att vår Mellanmålsgröt gör, säger Anna Lindholm, Brand Manager för Varma Koppen. Det är inte bara en gröt, utan innehåller också en härlig blandning av frukt och bär, för en frisk och balanserad smak.

Varma Koppen Mellanmålsgröt finns i tre smaker; Äpple Kanel, Hallon Jordgubb och Kokos Banan Jordgubb. Alla varianter är baserade på havre och råg, för bästa smak och konsistens och de är dessutom laktosfria. Produkterna är enkla att tillaga; man tillsätter endast kokande vatten och de är färdiga på någon minut. Perfekt både före och efter träning eller när man känner att man behöver lite extra energi.

De tre nya Varma Koppen Mellanmålsgröt finns att köpa i butik från vecka 11 med ett rekommenderat försäljningspris på 14,90 kr.

Varma Koppen Mellanmålsgröt Äpple Kanel
God och fruktig mellanmålsgröt, gjord på havre och råg, med friska äpplen och len kanel.

Varma Koppen Mellanmålsgröt Hallon Jordgubb
God och bärig mellanmålsgröt, gjord på havre och råg, med söta hallon och jordgubbar.

Varma Koppen Mellanmålsgröt Kokos Banan Jordgubb
God och fruktig mellanmålsgröt, gjord på havre och råg, med härlig kokos, söta jordgubbar och banan.

För mer information, kontakta:

Malin Hult, Marketing Manager, malin_hult@continentalfoods.eu, tel. +46 46-18 08 00

Anna Lindholm, Brand Manager, Anna_Lindholm@continentalfoods.eu, tel. +46 46-18 08 00

• blå band
  • friluftsliv
  • mellanmål
  • snabbt och lätt
  • snabbt&lätt
  • mellanmålsgröt
  • gröt
  • varma koppen

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag med en omsättning på drygt 5 miljarder SEK och drygt 1200 medarbetare. Mat är vår passion och vi skräddarsyr alltid våra erbjudanden utifrån vad konsumenten efterfrågar. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år.

Continental Foods Sweden har några av Sveriges mest välkända varumärken på den svenska dagligvarumarknaden och restaurang & storkök. I vår portfölj finns Blå Band®, BONG®, BONG Touch of Taste® och Varma Koppen®. Våra varumärken genomsyras av en lång svensk mattradition där Gustaf Bong startade sin småskaliga livsmedelsproduktion redan år 1890 i Ystad. Continental Foods Sweden har idag ca 50 anställda med huvudkontor i Lund. Läs mer på: www.continentalfoods.se och www.varmakoppen.se