Mattias Strömberg, blir ny vd för GBJ Bostadsutveckling.

Mattias Strömberg, blir ny vd för GBJ Bostadsutveckling. Han efterträder Johan Sahlén som blir Vd för GBJ Samhällsfastigheter.

Mattias Strömberg är rekryterad som ny vd för GBJ Bostadsutveckling, som är ett bolag i GBJ koncernen inom affärsområdet bostadsutveckling. Han är för närvarande projektchef på APP Properties och tillträder sin nya tjänst den 3 februari. Dessförinnan har han innehaft rollen som fastighetschef inom Coop/Kf Göta samt ett av de allmännyttiga bostadsbolagen i Växjö. Mattias har även erfarenhet av arbete inom byggentreprenörs- och konsultledet.

– Mattias har en gedigen kunskap och jag är övertygad om att han med sin erfarenhet och bakgrund kommer att bidra till verksamhetens fortsatta framgång, säger Staffan Dahlström VD på GBJ Bygg AB.

–Jag ser fram mot uppdraget och att tillsammans med medarbetarna få utveckla verksamheten och skapa förutsättningar för en fortsatt lönsam tillväxt. Jag är också övertygad om att GBJ Bostadsutveckling med sina kompetenta medarbetare, kundfokus och framåtanda bara har börjat sin resa, säger Mattias Strömberg.

Johan Sahlén, nuvarande vd, har sedan starten 2014 framgångsrikt utvecklat verksamheten. Han tillträder i samband med övergången en ny tjänst inom organisationen som VD för det nybildade bolaget GBJ Samhällsfastigheter. Den nya verksamheten innebär utveckling av ett affärskoncept med ”samhällsfastigheter” det vill säga lokaler för vård, skola och omsorg.

-Vi ser en stark efter frågan i detta produktsegment och ser stora utvecklingsmöjligheter på sikt, säger Johan Sahlén.

Presskontakt:
Catharina Haglund, adm.ansv.
catharina.haglund@gbjbygg.se
För pressbilder, besök https://gbjbygg.se/press/

Staffan Dahlström

Fredrik Skoglund

Presskontakt Affärsutvecklare region syd 0720-88 21 20 för mer info
Johan Wiman

Presskontakt Affärsutvecklare Väst 0709-28 82 62 Mer info
Fredrik Dahlström

Presskontakt VD GBJ Bygg Väst 0735-95 80 60 För mer information
Stefan Roneus

Presskontakt vice vd GBJ Bygg AB 076-131 00 12

En småländsk byggare med gott rykte

Från att ha börjat som ett litet familjeföretag i Växjö för över 70 år sedan, är vi idag ett modernt byggbolag med drygt 250 anställda och kontor på fem orter. Vi utför alla typer av byggarbeten och har en kompetent organisation som genomsyras av kvalitetstänkande i alla led. Många gånger blir vi anlitade för att vårt goda rykte har spridit sig från nöjda kunder. Vi genomför även egna bostadsprojekt, däribland en rad landmärken som uppmärksammats för sin design och miljövänliga konstruktion.

GBJ Bygg AB
Thelestads Herrgård