Björn Ydreborg blir ny avdelningschef för GBJ Bygg Jönköping

Björn Ydreborg är rekryterad som ny avdelningschef för GBJ Bygg Jönköping, som är ett bolag i GBJ koncernen. Han är för närvarande distriktschef på PEAB Byggservice och tillträder sin nya tjänst den 18 maj. Under sina 24 år på PEAB har Björn innehaft flertalet olika roller både som yrkesarbetare, plats- och arbetschef.

– Vi är glada att har rekryterat Björn. Har en gedigen kunskap och jag är övertygad om att han med sin bakgrund kommer att bidra till verksamhetens fortsatta framgång, säger Staffan Dahlström VD på GBJ Bygg AB.

–Jag ser fram mot uppdraget och att få använda mig av mina tidigare erfarenheter för att leda GBJ Jönköping fortsatt framåt säger Björn Ydreborg.

Jonas Hallemyr, har sedan starten 2015 ansvarat för verksamheten, han återgår till sin tjänst som projektchef i samband Björns tillträde.

-Vi välkomnar Björn och är övertygande om att under hans ledning kommer vi att bli stärkta att ta hand om befintliga och nya kunder säger Jonas Hallemyr.

Presskontakt:
Catharina Haglund
catharina.haglund@gbjbygg.se

För pressbilder, besök https://gbjbygg.se/press/

Regioner

GBJ Bygg har funnits sedan 1945. Från att ha börjat som ett litet familjeföretag i Växjö, är GBJ Bygg AB idag ett modernt byggbolag med drygt 250 anställda och kontor på fem orter. Företaget har egen maskinpark och utför alla typer av byggarbeten, från anläggning och industrilokaler till skolor och egna bostadsprojekt. GBJ Bygg AB är kvalitets- och miljöcertifierade enligt POVEL samt har tilldelats högsta kreditvärdighet.

Staffan Dahlström

Fredrik Skoglund

Presskontakt Affärsutvecklare region syd 0720-88 21 20 för mer info
Johan Wiman

Presskontakt Affärsutvecklare Väst 0709-28 82 62 Mer info
Fredrik Dahlström

Presskontakt VD GBJ Bygg Väst 0735-95 80 60 För mer information
Stefan Roneus

Presskontakt vice vd GBJ Bygg AB 076-131 00 12

En småländsk byggare med gott rykte

Från att ha börjat som ett litet familjeföretag i Växjö för över 70 år sedan, är vi idag ett modernt byggbolag med drygt 250 anställda och kontor på fem orter. Vi utför alla typer av byggarbeten och har en kompetent organisation som genomsyras av kvalitetstänkande i alla led. Många gånger blir vi anlitade för att vårt goda rykte har spridit sig från nöjda kunder. Vi genomför även egna bostadsprojekt, däribland en rad landmärken som uppmärksammats för sin design och miljövänliga konstruktion.

GBJ Bygg AB
Thelestads Herrgård