Golv och våtrum i samma app förenklar jobbet

Golv och våtrum i samma app förenklar jobbet

Med nytt utseende, bättre struktur och nya funktioner är den sammanslagna webbappen Golv- & Våtrumskontroll ännu mer användarvänlig. Dokumentationen blir betydligt enklare för de företag som jobbar i både torra och våta utrymmen.

- Redan från början var tanken att kvalitetsarbetet i golvföretagen skulle bli enklare och effektivare med ett app-verktyg. Allt sparas på samma ställe, arbetsgången är tydlig och de dokument som skapas i appen kan enkelt skickas till beställaren, säger Patrik Nordahl, projektledare på Golvbranschen, GBR.

- Nu går vi ett steg längre och slår ihop GBR Golvkontroll och GVKs Kvalitetsapp. Det förenklar för alla de företag som tidigare använt båda tjänsterna. Nu kan all dokumentation om ett projekt, såväl torra som våta utrymmen, läggas in i samma app. Med Golv- & Våtrumskontroll får man en bra överblick. Syftet är ytterst att förenkla kvalitetsarbetet och på så sätt minska risken för fel vid installationer av golv.

- En välkommen nyhet för branschen är också att det nu går att söka på projekten istället för att behöva scrolla bland alla tidigare jobb.

Den som tidigare använt GBR Golvkontroll känner igen sig, men får samtidigt en enklare struktur och nya funktioner att jobba med;

• Ladda ned samtliga dokument under ett projekt
  • Hantera dokument vid för- och egenkontroll av torra golvarbeten, våtrum och sliparbeten (för företag anslutna till både GVK och GBR)
  • Kunna söka direkt på ett aktuellt projekt utan att scrolla genom tidigare jobb
  • Möjlighet att göra kretsloppsmärkning direkt i appen
  • Logga in med Bank-ID (fler inloggningssätt möjliga)
  • Möjlighet att företagsanpassa dokumenten med egen logotyp (branding)
  • Appen kan användas på dator, mobil och surfplatta

Golv- & Våtrumskontroll är just nu en webbapp som öppnas på www.gvkontroll.se. Där finns också mer info och en guide för att komma igång.

Tjänsterna som nu slagits samman, GBR Golvkontroll och GVKs Kvalitetsapp, finns kvar för den som vill använda dem istället. Viktigt att notera är dock att de kommer att fasas ut och inte uppdateras i fortsättningen.