Richard Westholm, George Anderson Golv i Borås, är nöjd med funktionerna i nya Golv- och Våtrumskontrollen.

Säkrare golvinstallationer med ny e-tjänst

Nu kan golvföretag som är anslutna till både Golvbranschen, GBR, och GVK använda samma e-tjänst för arbeten i såväl torra som våta utrymmen.

- Vi har letat runt för att hitta smarta, digitala sätt att göra egenkontroller. Nu har vi börjat använda nya Golv- och Våtrumskontrollen och den fungerar riktigt bra. Det räcker att lägga in uppgifter om varje projekt en gång. Sedan är det bara att köra - oavsett om det handlar om torra eller våta utrymmen, säger Richard Westholm, arbetschef på George Anderson Golv i Borås.

- Den nya e-tjänsten har bra egenkontrollsfrågor. Då kan vi vara säkra på att få med alla bitarna i processen. Dessutom gillar vi att det finns en enkel sökfunktion, så att man slipper scrolla ned bland alla projekt!

Funktionerna i Golv- och våtrumskontroll, som är en sammanslagning av GBRs Golvkontroll och GVKs Kvalitetsapp, demonstrerades på ett internt möte nyligen hos George Anderson Golv. Man enades om att både golvläggare och plattsättare på företaget ska börja använda den nya tjänsten.

- Arbetsledningen och beställarna kräver egenkontroller på jobben som utförs. Då är det smidigt att alla jobb i ett projekt, vare sig det är vått eller torrt, finns samlat på samma ställe. Dokumentationen i e-tjänsten blir också proffsig och företagsanpassad.

För den som tidigare använt Golvkontroll är det lätt att komma igång med Golv- och våtrumskontroll. Till och med inloggning och användarnamn är samma som tidigare. Dessutom kan den som vill, logga in med Bank-ID.

Richard Westholm menar att det är avgörande för deras företag, och golvbranschen som helhet, att hänga med på den digitala resan.

- E-tjänsten är ett steg i rätt riktning. När rutinerna beskrivs i logisk följd och vi kan checka av och dokumentera arbetsgången minskar risken att missa något. Installationen blir säkrare och jobbet blir mer effektivt.

Läs mer om Golv- och Våtrumskontroll här