Wenger tar steget och breddar sitt outdoorsortiment

Hösten 2008 blev gps@work ab generalagent för Wenger knivar och klockor. Nu breddas outdoorsortimentet med högkvalitativa skor och väskor som passar lika bra för affärs- och friluftslivet som till vardags.

Wenger, grundat 1893, är företaget bakom den äkta schweiziska armékniven och är känt för sina höga krav på innovation och precision. Wenger strävar ständigt mot perfektion vilket märks i produkternas funktionella design och kvalité. En kvalité oavsett produkt som tål tuffa miljöer.

Väskor
Väsksortimentet innehåller ryggsäckar, kabinväskor och datorväskor men även resetillbehör som necessärer, paraplyn och resväskor. Väskorna passar friluftsmänniskan såväl som affärsresenären.

Skor
Wengers skoutbud består av Alps line, livsstilsskor och utomhusskor för vandring i lätt till svår terräng - alla i utförande för både herr och dam. Skorna har en konstruktion som främjar luft/andningsförmågan och har extra stötdämpande, sömlösa foder för att förhindra skavning och irritation. Vikten ligger på att öka skyddet av själva foten och att vara skonsam mot resten av kroppen för att ge en god stabilitet under skons hela livslängd.

Den schweiziska kvalitén genomsyrar hela konstruktionen och produkterna är framtagna för den vill ha en hållbar produkt med en stilren design som lämnar avtryck.

Produkterna premiärvisas på Vildmarksmässan den 13-15 mars i monter C15:41 och finns ute i butikerna från och med samma helg.

Om gps@work ab
Företaget startades 1994 och har sedan starten arbetat med satellitnavigation i olika former. De första åren var företaget helt inriktade mot den professionella marknaden, men sedan 2004 ligger fokus i stort sett helt och hållet på konsumentprodukter.

Sedan 2004 har gps@work ab varit generalagent för GPS-märket Magellan och i augusti 2008 breddades outdoorsortiment med Wenger.

Företagets mission är att i Sverige marknadsföra och distribuera produkter som ger människor en högre livskvalitet. Produkterna skall motivera till en livsstil med aktivare fritid och därmed ett högre välbefinnande. Valet av tillverkare är baserat på produktkvalitet och styrkan i varumärket.

Presskontakt för bilder, produkttester och ytterligare information:

Jessica Ulfsdotter, gps@work ab
jessica@gpsatwork.se