Foto: Geberit

Tre sätt att skapa en känsla av rymd i badrummet

Mindre utrymme borde betyda färre problem när man designar ett badrum, men oftast är de små badrummen svårare att inreda eftersom varje kvadratcentimeter måste användas klokt. Här är några tips på hur man skapar ett elegant och utrymmesoptimerat badrum.

Kompakta möbler
Förvaring som döljer allt som får rummet att se och kännas stökigt är extra viktigt i ett litet badrum. Ett exempel på det är den platsbesparande formen på vattenlåset för iCons tvättställ som tack vare det ger 30 procent extra förvaringsutrymme i lådan.

Öppna och stängda hyllor
Ett stort underskåp kan se tungt ut. En kombination av öppna och stängda hyllor som denna Geberit iCon möbel hjälper till att skapa en lätt känsla.

Ett enda designspråk
Att ha badrumsmöbler i ett designspråk, blandare och duscharmatur i ett annat och toaletten i ett tredje ger ett stökigt intryck. Ett gemensamt designspråk för så många produkter som möjligt i badrummet är att föredra. Blandare och duscharmatur ska ha gemensam design och detsamma gäller för möbler tvättställ och toalett.

För högupplösta bilder, klicka här.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Hanna Aronsson, Presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.aronsson@bindefeldab.se

Petra Nilsson, Head of Marketing Geberit Sverige
petra.nilsson@geberit.com

Petra Nilsson

Presskontakt Marknadschef Sverige 072-743 29 27

Amanda Blomberg

Presskontakt Presskontakt PR-byrå Bindefeld Kommunikation 070-768 44 46

Innovativa sanitetslösningar för moderna badrum

Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och firar 150 år under 2024. Geberit har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan därmed erbjuda unika mervärden inom sanitetsteknik och badrumskeramik. Tillverkningskapaciteten omfattar 26 produktionsanläggningar, varav fyra är belägna utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i ett 50-tal länder genererade Geberit en nettoomsättning på cirka 3,1 miljarder CHF under 2023. Geberit är noterade på börsen SIX Swiss Exchange och är en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012.

Geberit AB
Folketshusgatan 1