Ingvar Lidholm har lämnat oss/Ingvar Lidholm passed away

En av Sveriges största tonsättare genom tiderna, Ingvar Lidholm, somnade i tisdags kväll in lugnt och stilla i närvaro av sina närmaste. Epoken vi såg kring måndagsgruppen är därmed till ända. I Lidholms produktion tillhör de flesta verken den levande repertoaren. Denna dag minns vi gärna Lidholm med verket

...a riveder le stelle

För mer information om Lidholms livsgärning, se vidare länkar nedan samt även foton.

One of Sweden’s greatest composers of the 20th century, Ingvar Lidholm, has passed away on 17 October at the age of 96. He was a central figure in the Swedish music life for seven decades and wrote ground-breaking works for choirs, chamber musicians and orchestras.Among his works you will find classics for choir a cappella like Laudi (1947) and ...a riveder le stelle, the orchestral pieces Poesis (1963) and Kontakion (1978), and the opera A Dream Play(1992).
More information about Ingvar Lidholm, see the links below.